Fegyvertelen

Átmentés: IC, konnektor, pótdíj – esetem a MÁV-val

2018. április 25. - Kristóf Tarnay

A cikk a jelenleg nem elérhető Képblog nevű korábbi blogomról származik, eredeti közlési dátum: 2016-09-03.

Általában mindig másodosztályon utazom, hiszen az olcsóbb, illetőleg emellett megvan az az előnye is az InterCity-vel szembern, hogy amíg az utolsó vonat el nem megy, addig szabadon késhetek, hiszen el tudok menni a következővel. Egy alkalommal azonban fontos lett volna nekem, hogy addigra már lemerült telefonomat használni tudjam, és azt hallottam, az IC-n van konnektor.

A sima másodosztályos vonatra fölszálltam tehát, és mikor megérkezett a kalauz, és megmutattam neki sima másodosztályos jegyem, és a gyorsvonati pótjegyem, és azt el is fogadta, megkérdeztem, lehetséges-e, hogy én neki kifizetem az IC pót- és helyjegy árát, és átülök IC-re, amire azt mondta, hogy igen. Ezután azt is, hogy van-e konnektor az IC-n, amit tudok használni, erre is igennel válaszolt. El is mondta, mennyi, ami lényegesen többnek tűnt, mint amennyit én tudtam plusz költségnek, ha jól emlékszem, egy ezrest fizettem érte ki, de majd erre még visszatérek.

Kifizettem. Kinyomtatta. Érvényesítette. Átültem. Persze nem volt konnektor, az ottani kalauz már lényegesen jobban informált volt, mint a vonat túlfelén lévő, közölte, hogy egyes vonatokon az első osztályon van, de ez nem olyan.

Ezután megnéztem a kalauznál lévő géppel nyomtatott, ára mellett föltünően hosszú jegyet (egy olyan mátrix nyomtatóval készül ez, mint a blokk a kisboltokban). Nos, kiderült, hogy azért került többe, és azért volt hosszabb, mert úgy számolta föl, mintha alapból IC-n utaztam volna, de nem vettem volna csak sima másodosztályra jegyet, így hozzászámolta a pótdíjat is. Így már minden világos.

Nos, természetesen mit tudtam volna csinálni? Amikor egy órát késett a vonatom, akkor sem kaptam vissza egy fillért sem, mert közölték, hogy egy járatot töröltek, én tehát papíron már a következővel jöttem, az pedig „csak” háromnegyed órát késett, egy óra alatt pedig nem kapok vissza egy fillért sem. Most is, semmi szabálytalanság nem történt velem, hivatalosan azért fizettem, hogy IC-n utazhassak (fehér színű legyen az üléstámla, és legyen légkondi), azt, hogy a kalauz mit mondott, meg ki tudja már.

Tanulság? Totál semmi. Vegyenek powerbank-et.

A bejegyzés trackback címe:

https://fegyvertelen.blog.hu/api/trackback/id/tr9113869154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása