"I wanna contribute to the chaos / I don’t wanna watch and then complain" (The Front Bottoms)

Hétköznapi éjszakai járatokat Szegedre!

2018. augusztus 28. - Kristóf Tarnay

“Szelfi az éjszakain?” - teszi föl a kérdést az egyik mobilszolgáltató plakátja, majd alatta meg is adja rá a választ, hogy melyik náluk kapható mobil milyen előlapi vakuja teszi ezt lehetővé. Már ahol ez egyáltalán releváns. Hétköznap kizárólag a fővárosban, e mellett néhány vidéki városban, köztük Szegeden is vannak elvétve éjszakai járatok, nálunk például szombat-vasárnap hajnali kettőkor a “biztonságosan haza” koncepció jegyében.

Elég felszínes marketingnek éreztem ezt a plakátot kitenni pl. a szegedi buszmegállókba is, főleg, hogy az egyik konkurencia az ügyfélszolgálatai asztalait az adott város motívumaival dekorálta ki. (Én pedig elfogulatlanul a sztoriból kimaradó harmadik meg nem nevezett szolgáltató ügyfele vagyok mellesleg.) Ez volt az első gondolatom a hirdetést nézegetve. Később visszagondolva a második pedig az, hogy

ha a szegedi diákbérlet 550 forinttal drágább a budapestinél, vajon miért nincsenek nálunk hétköznap rendszeresen közlekedő éjszakai járatok legalább évközben

(meg esetlegesen a SZIN alatt már elindulhatnának)?

Szeged egyetemváros, ennél fogva jelentős az éjszakai életünk (amely egyébként a városnak komoly adóbevételt termel), úgy gondolom, igény és kereslet mindenképpen lenne erre: üresen nem konganának éjjel a járatok, az biztos.

Már a vonatközlekedésben sem értem, hogy miért van, hogy bár az első járatok már hat óra előtt elindulnak (sokszor messze nem tömve), az utolsó 8-9 óra körül elmegy, holott kizártnak tartom, hogy mondjuk hétköznap nagyvárosok között ne lenne igény rá később is. Igen ám: de itt az ember tud telekocsizni (én is így kezdtem el, nemes egyszerűséggel lekéstem az utolsó járatot haza Szegedre).

Ám városon belül egyedül taxival tudunk közlekedni, ha elment az utolsó busz. Az viszont elég drága, akárhogy is vesszük, és bizony az egyetemistáknak ehhez azért sokszor nem elég vastag a pénztárcájuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://fegyvertelen.blog.hu/api/trackback/id/tr7214206933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezsike 2018.08.29. 10:09:55

Én inkább a fővárosban is megszüntetném 23 és 5 óra között az összes járatot. Az utasok legalább 80%-a nem tartja be az utazási feltételeket ebben az időszakban, a maradék pedig nem olyan jelentős "tömeg" (tömegközlekedésről van szó), akik miatt megérné fenntartani. Éjszaka aludni kell, hogy másnap kipihenten menj dolgozni/egyetemre. Az éjszakai dolgozók meg általában 22 és 6 óra között dolgoznak, így az utolsó járatokkal még beérnek, az elsőkkel meg mehetnek haza.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.29. 10:15:18

Mi folyik itt Gyöngyösön ?

Semmi bérrettegés ? Ballib ömlengés ? Migráns, vs buzi seggnyalás ?

Lepaktáltál az összefosást eláruló Ungárral ... !

Zabalint 2018.08.29. 10:25:00

Nem kerül duplájaval többe a szegedi teljes árú tömefközlekedési bérlet a budapestinél. Ugyanis vidéki városokban az az általanos, hogy a diákbérlet féláron van vagy akár kicsivel több, Budapesten viszont alig többy mint harmada. Szegeden 7000, Budapesten 9500, más kérdés hogy Budapesten olyan extrák járnak hozzá, mint pl. a Volan és MÁV járatok a városhatárig, nem tudom Szegeden hogyan van, de a legtöbb megyei jogú varosban ilyen nincs.

Zabalint 2018.08.29. 10:25:39

@Dezsike:
Ja, mindenki maradjon otthon. Esetleg kijárasi tilalmat is bevezetnél? Látom igény az van a szocializmusra.

akos873 2018.08.29. 10:30:38

@Dezsike: Azért ha megnézed az éjszakai járatok forgalmát Budapesten, nagyon jelentős különösen éjjel 1-ig, és hajnali 3,30 után, a taxi kapacitás önmagában nem bírná el az igényt. Ami Szegedet illeti, a napokban a SZIN-ről terveztük volna az éjszakai hazatérést a Nagyállomás környékére, de mivel ilyen nem volt, autóval+gyalog mentünk. Végül kiderült, hogy az 5-ös troli (?) vonalán óránként (!) mennek buszok kifejezetten a SZIN miatt, de a tájékoztatás az SZTK honlapon elég szűk volt, nem derült ki pontosan az útvonal és a menetrend.

Kristóf Tarnay · http://fegyvertelen.blog.hu 2018.08.29. 11:50:58

@Rettegek mert ballib vagyok: Szoktam az aktuálpolitikától független témákról is írni

LaCubanita 2018.08.29. 12:48:09

@Dezsike: Es a mentoauto is halkan mentsen eletet, mi? Azota jo ez a varos, miota rendes ejszakai elet van benne! Maga meg tuti nem jart meg ejszakai jaraton...vannak persze hanyosok, meg bunkok, de nagyon sok embernek jol jon am! Mi peldaul Dunakeszin lakunk, es amig nem volt kocsink, addig ugy buliztunk, hogy hajnali 2 korul elindultunk a bulinegyedbol ejszakai jarattal Kaposztasmegyerre, ahol beszalltunk a taxiba, ami igy mar csak 1800 forintba kerult 7800 helyett...nagyon nem mindegy. Es nem csatakreszegen szalltunk fel arra a buszra, es nem mi voltunk a kisebbseg, hanem a bunkok!
Hala a jo egnek mar egyre tobb kozepkoru es idos embert is latok az ejszakai jaratokon, akik vegre valahara nem zarjak magukra az ajtot este 8-kor, mint a magahoz hasonlo szocializmusbol rankmaradt karogos hazmesterek...