Fegyvertelen

Öt szál kender

2021. június 16. - Kristóf Tarnay

Az ilyen apró, már-már groteszk módon komikus pillanatainkban van benne minden káeurópai nyomorúságunk és nyomasztó pótcselekvésünk.

1623830264-temp-gbococ-20210616-720-0-90-cr.jpegForrás: Police.hu

“A túlélés titka: csinálj úgy, mintha.”
(Fodor Ákos)

Öt szál vadkender miatt állítottak elő váci járőröző rendőrök egy 21 éves fiatalt, akit egy zebránál vettek észre két nejlonszatyorral. Öt szál fonnyadt, nyamvadt kis levélke árválkodik a nagy leleplezést dokumentáló rendőrségi fotón, nézegetem a képet, akik nálam jobban értenek ehhez, leírták, hogy ennyitől be sem lehet tépni normálisan.

Több oldalról neki lehet ennek menni. Mennyi idő, energia, pénz lett ráfordítva ennek a közveszélyes bűnözőnek a kézre kerítésére és most aztán nyilván kórusban sóhajthatunk fel megkönnyebbülten, hogy végre megnyugodhatunk és gyomorgörcs nélkül visszamehetünk az utcára, meg azokra a helyekre, ahová be is engednek és csődbe sem mentek a lezárások alatt.

Lehet ironizálni, lehet szörnyűlködni. Hogy sok rendőr is tudja, hogy ennek így semmi értelme, hogy bezzeg a nagy halak, bezzeg utcai gyilkosságok, rég legalizálni kellett volna, bezzeg az adó befolyna és különben is most éppen az úthálózat lesz privatizálva. Én mégis sokkal inkább azt a szerencsétlen korombeli fiatalt venném elő, aki még meg is kínálta volna a rendőröket az amúgy sem túl izmos fűmennyiségéből.

Amit elsőre el akart adni, de ha nem sikerül, akkor majd elszívja. Vagy valami lesz.

Az ilyen apró, már-már groteszk módon komikus pillanatainkban van benne minden káeurópai nyomorúságunk és nyomasztó pótcselekvésünk.

Amelyeknek értelme ugyan nincs, de legalább ma is fölvezettünk valamit a munkaidő-nyilvántartásba, hogy dolgoztunk valami hasznosat. Aztán némi képzavaros Trainspotting-parafrázissal élve elnyomjuk a fájdalmunkat valami mondjuk valami gagyi kétdecis private label keverttel, amit egy kisvárosi sufnigyárban raktak össze, esetleg egy olcsó sörrel a Lidl alsó polcáról.

Mert az legális, azért nem visznek be a rendőrök.

A bejegyzés trackback címe:

https://fegyvertelen.blog.hu/api/trackback/id/tr716595918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rodney_2 2021.06.17. 05:42:26

Mondjuk ha ki is végeznék, akkor azért annak lenne valamennyi elrettentő ereje :)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.17. 07:32:00

Fontos a küzdelem a liberális drogkartellek ellen, s ezt a harcot az alsó szinten kell kezdeni, a fiatal ötkenderes dílereknél.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.17. 07:32:54

@Rodney_2:

Elég egy negyedórás pofozás, hazaszalad tőle a kis szaros, s retteg pár hétig.

Rodney_2 2021.06.17. 09:29:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A társadalom szempontjából az a legjobb, ha az ilyen idióta drogozó buzuló libernyákokat már 21 éves korukban kivégzik :)))

evilwolf 2021.06.17. 10:16:39

Egy szál harangvirágért nem vitték volna be.
Ha csak addig míg be nem írtam, törvény nem lett belőle és meg nem jelent a Közlönybe visszamenőleg.

Rodney_2 2021.06.17. 11:27:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: betömsz a szájába 1 kiló füvet, megfullad, aztán mártir lesz belőle mint a visszaeső bűnöző niggerekből, akiktől a rendőrök megszabadtották a társadalmat.

Untermensch4 2021.06.17. 22:29:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ne legyél kishitű, harcolj felső szinten is...
www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.imgflip.com%2F1h834k.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fimgflip.com%2Fi%2F1h834k&tbnid=czr4UvZG7dOR_M&vet=12ahUKEwiwt7Scv5_xAhWG-KQKHUiLDmUQMygGegUIARCIAQ..i&docid=6_mFZRkxAc13YM&w=615&h=409&q=kim%20jong%20un%20looking%20at%20marijuana&client=firefox-b-d&ved=2ahUKEwiwt7Scv5_xAhWG-KQKHUiLDmUQMygGegUIARCIAQ

"Segítséget kelll adni nekik, hogy túladagolják magukat. "
A leghatékonyabb az lenne ha az új dizájnerdrog-fejlesztéseket jelentős lemaradással követő listaírás helyett a mérgező anyagokra vonatkozó törvényt alkalmaznák minden "kábítószerre". A termékfelelősségi és fogyasztóvédelmi jogszabályokkal együtt szép kis büntetéseket lehetne úgy is osztogatni, a jogalkotás meg nem késve reagálna mint most. A rendőrök meg a helyszínen felajánlhatják hogy ha szerinte nem is mérgező akkor legyen kedves demonstrálni azzal hogy a minimális laborminta-szükségleten felüli mennyiséget rögtön elfogyasztja...

Untermensch4 2021.06.17. 22:34:51

@Rodney_2: Egy korábbi kutatás alapján az LD50 mennyiség testtömeg-kilogrammonként 300 gramm (azt nem tudom hogy hatóanyag, növényi rész vagy mifenéből számolva). Egyszerre ekkora mennyiségnek az elfogyasztása még ivóvízből is halálos...

qubit.hu/2021/01/14/attoro-kutatas-ahol-legalizaljak-a-fuvet-ott-megno-a-csipsz-es-az-edessegek-iranti-kereslet

birka menet 2021.06.18. 00:06:20

@Rodney_2: " A társadalom szempontjából az a legjobb, ha az ilyen idióta drogozó buzuló libernyákokat már 21 éves korukban kivégzik :)))"

Rossz hírem van Adolfka, a kölyök fidelitaszos volt. Tehát pont olyan ekeagyú kisfidernyák birka mint te. Még jó hogy téged 21 éves korodban nem végeztek ki, legalább itt maradtál nekünk 2021-re félázsiai elrettentő példának.

birka menet 2021.06.18. 00:09:09

@Rodney_2: "betömsz a szájába 1 kiló füvet, megfullad, aztán mártir lesz belőle "

Hát te már a te fehér fajtádat is irtod Adolfka??? Ezt szeretem bennetek nácikban, hogy a világot a végén saját magatok szabadítjátok meg saját magatoktól.

Rodney_2 2021.06.18. 08:00:00

@birka menet: Jól érted az iróniát.
Te ugyanolyan degenerált elmebeteg állat vagy, mint Brendel Mátyás fő buzeráns és drogozó ballib terrorista genetikai selejt, aki azzal magyarázza hogy minden kommentje idiótaság, hogy ő csak egy chatbot. Hát igen, lehet hogy ez igaz, mert értelem az nincsen a kommentjeiben semennyi.

Ekrü 2021.06.18. 08:17:06

Tisztelt Blogíró!
Lehet,hogy ez az öt szál vadkender nem tűnik soknak,de szerencsére a rendőrök nem így gondolkodnak.Ahol ugye van öt szál ott előkerül több is,és ennek a többnek a felderítése a rendőrség dolga.
Ami ilyenkor a rendőrséget érdekelni szokta,az az,hogy hogyan került a szóban forgó 21 éves felnőtt emberhez az az 5 db.A lehetséges variációk:
1.Ő maga termeszti és épp viszi valakinek (akár fogyasztásra akár bevizsgálásra)
2.Vette valahol.Ez esetben viszont a kérdés az ,hogy hol és KITŐL,illetve,hogy attól akitől vette ott mennyi van még raktáron?
Ahhoz ,hogy ezt megtudhassák a szóban forgó felnőtt emberünket bizony elő kell állítaniuk.De mondjuk ehhez ész kell ,hogy valaki átlássa.

nemecsekerno_007 2021.06.18. 08:50:36

Ha a Fidesz legalizálná a füvet akkor tuti a 4/5-ös győzelem.

Ezt szeretnétek?!

Rodney_2 2021.06.18. 09:21:40

Brendel Mátyás szellemi fogyatékos "tudós"

youtu.be/tN25SW6hh8I

Nem véletlen, hogy Pol Pot kivégeztette az összes ilyen értelmetlenül létező genetikai selejtet :)))

CSOKKI MÁLNA 2021.06.18. 09:27:32

Ameddig a kis mennyiségű drog nem volt büntethető, a dealerek mindig csak a határérték alatti mennyiséget maguknál tartva biztonságban voltak. Ballibsi aranykor.:D

Homo fideszbirkusz 2021.06.18. 09:41:04

@Ekrü:

Még szerencse Homo fideszbirkuszom hogy neked meg annyi eszed van, hogy azt se fogta fel a birk agyad, hogy a blogíró nem a vadkender tartó büntetlenségének a bebeszéléséről értekezik melankolikusan, hanem arról, hogy a magyar rendőrség csak a kishalakat tudja, meri kivonni a forgalomból, a nagyokkal szemben meg kussol.
Téged rögtön lekapcsol a rendőr ha a boltban elemelsz egy csokit és kapod a vaskos büntetést, eközben a Nemzeti Gázszerelő percenként lophat annyit, mint a te teljes havi fizetésed plusz rezsicsökkentésed.

Fideszes vagy, ennyi eszed sincs hogy ennyit megérts. De akkor miért mutogatod magad?

Homo fideszbirkusz 2021.06.18. 09:42:13

@CSOKKI MÁLNA:

A Homo fideszbirkuszoknál is van minimnum annyi drogfogyasztó mint a balosoknál. Buzikból meg aztán pláne!

Ekrü 2021.06.18. 09:56:44

@Homo fideszbirkusz:
"azt se fogta fel a birk agyad, hogy a blogíró nem a vadkender tartó büntetlenségének a bebeszéléséről értekezik melankolikusan, hanem arról, hogy a magyar rendőrség csak a kishalakat tudja, meri kivonni a forgalomból, a nagyokkal szemben meg kussol."- Láthatóan te nem fogod fel,hogy ahhoz,hogy a nagy halakat elfogják előbb ugye nem árt elfogni kis halakat akik ugye vallanak a nagy halakról...

Ghengis Smith 2021.06.18. 10:28:48

@Ekrü: ész, ami neked nincs. mivel vadkendert említenek, a legvalószínűbb, hogy az út szélén szedte valahol, mindenfelé van ugyanis. tehát a többi szálért irány az árokpart és persze durván meg kell büntetni minden négyzetcentimétert a zseniális rendőröknek, miközben számtalan bűnöző rohangál szabadon. elképesztő, hogy vannak arcok, akik minden hozzászólásukkal nyalják a kormány seggét és hülyét csinálnak magukból.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.18. 10:41:32

@Untermensch4:

Milyen felső szint? S aképnek mi a jelentősége?

A lényeg: ahogy nem adjuk át gyerekeinket a szivárványlobbinak, úgy a liberális drogkartelleknek se. Pont. S hiába óbégat Soros és Brüsszel, leszarjuk.

nemecsekerno_007 2021.06.18. 11:32:23

@mіdnight coder: Ha jövőre nyer a Fidesz, ti magatoktól ugráltok a Dunába.

Lőni se kell.

Ennyira vagytok hülyék.

A turisták meg majd néznek, hogy kik ezek az idióták.

nemecsekerno_007 2021.06.18. 11:49:04

@mіdnight coder: Az olyanok miatt nem bukik mint te. Akik üveggyönggyel etetik a népet.

Untermensch4 2021.06.18. 19:19:47

@Rodney_2: "Nem véletlen, hogy Pol Pot kivégeztette az összes ilyen értelmetlenül létező genetikai selejtet :)))"

Ha polpot szerint a szemüvegesek reakciós hajlamú, túlságosan dekadens értelmiségiek, mi a helyzet a látásjavító szemműtéten átesettekkel..?

Untermensch4 2021.06.18. 19:28:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Észak-korea nem csatlakozott a többször módosított Egységes Nemzetközi Kábszeregyzményhez... most akkor észak-korea egy államnyi liberális drogkartell, vagy mi..?
A pedofíliát jelenleg is bünteti a törvény. Rendőrök és bűnözők között végzett információgyűjtésem alapján külön törvénymódosítás nélkül simán meghalnának a börtönökben (hosszadalmas kínzás után) ha lenne politikai szándék a büntetés-végrehajtás vezetése részéről (ki is a főnökük, P.Sándor..?) arra hogy ezt NE AKADÁLYOZZÁK. Tehát külön további aktív cselekvések nem szükségesek, mindössze meglévők visszafogása.
Ellenben a homoszexuálisok börtönbe zárása nem csökkenti a jelenséget, ám növeli... na erre varj gombot!

Untermensch4 2021.06.18. 19:30:27

@mіdnight coder: "ha egy minielnök 10 év alatt nem tudta megjavítani az egészségügyet, akkor már kurvára régen ideje, hogy bukjon, te kis elmebeteg gyagyás! "

kiegészítenék: folyamatos kétharmados többséggel, világgazdasági fellendülés idején...

Untermensch4 2021.06.18. 19:43:53

Az ifjú fidelitaszos drogbáró (akiről nem tudom hogyan asszociáltak egyesek pedofíliára és homoszexualitásra), vajh' mekkora környezetszennyezést okozott?
mernokiszem.blog.hu/2021/06/03/1g_marihuana_egyelo_10000km_autozas_co2_emisszioja

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.18. 20:23:40

@Untermensch4:

"pedofíliát jelenleg is bünteti a törvény"

Melyik tv? Mert nincs ilyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.18. 20:24:36

@Untermensch4:

" a homoszexuálisok börtönbe zárása nem csökkenti a jelenséget"

De, csökkenti. Mert pl. nem mehetnek be iskolákba gyermekeket agymosni.

Rodney_2 2021.06.18. 20:59:22

@Untermensch4: Ez a megjegyzésem kizárólag a teljesen elmebeteg és annak is kinéző Brendel Mátyásnak szólt, aki itt most éppen midnight coder lopott néven pusztít, örjöng és hazudozik.

Kedvencem Pol Pot, mert egyszer egy londoni professzort aki nyíltan kommunista nézeteket vallot és csodálta Pol Potot és meg is látogatta Kambodzsában, az eszmecsere végén Pol Pot rutinból kivégeztette :) Nem szeretem a kommunistákat :)

Untermensch4 2021.06.18. 23:46:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "pedofíliát jelenleg is bünteti a törvény"

Melyik tv? Mert nincs ilyen.

De van. 2012. évi C. törvény XIX. fejezet. És 2012 előtt is volt.

"De, csökkenti. Mert pl. nem mehetnek be iskolákba gyermekeket agymosni."
A börtönben lévő heteroszexuális elítélteket agymoshatják. Tehát nem csökkenti de növelheti.

"S kit érdekel Észak-Korea drogpolitikája? Engem biztos nem. "
Pedig de. Ha ott a marxizmus és a droglegalizáció összeforr akkor a világszerte lopakodó balliberálisaid tudnak mutatni egy működő példát marxista és droglegalizáló államra. Ahol törvény tiltja a kereszténységet...

Untermensch4 2021.06.19. 00:00:00

@Rodney_2: Az "elmebeteg és annak is kinéző" nem tűnik megalapozott értékelésnek, tudva hogy 30+ munkaóra egy pszichológusnak az alapszintű személyiség-elemzés, te pedig olyan párbeszédeket elemeztél amelyekben sok beszélgetőpartner elmeállapotával kapcsolatban merülhetnek fel kétségek... a létezés "értelme" kapcsán eléggé sokféle ötlete van embereknek, ha vki filozófiával foglalkozik akkor eleve értelme lehet a létezésének a létezés lehetséges értelmével kapcsolatos vizsgálódás/kutatás. Vagy hogy chatbotokkal trollok kapacitását kösse le.
:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.19. 08:10:34

@Untermensch4:

A BTK nem tiltja a pedofíliát, olvasd el alaposabban saját forrásodat.

Untermensch4 2021.06.19. 11:55:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ha szó szerint vesszük a "tiltás" fogalmát akkor valóban nem. Egy olyan felállásban ahol a nemesi előnevek használatát tiltja a törvény de nem bünteti, a pedofíliát nem tiltja de bünteti, szted melyik cselekményre nézve nagyobb a visszatartó erő..? A jövőben légy oly' kedves és illess a "vitéz uram" megszólítással, néhai nagyapám révén örököltem eme rangot.

Untermensch4 2021.06.19. 11:59:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ilyen agymosás csak te a pincébezuhanó agyadban létezik."
A teológiai szóbűvészkedéses és körkörös érveléses agymosás pont olyan mintha vki Däniken kanonizált összesére alapozva csinálná ugyanezt. Szóval az istened és az angyalai földönkívüli intelligens lények.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.19. 13:06:37

@Untermensch4:

A pedofília egy betegség, hogyan lehetne tiltani egy betegséget?

Amit a magyar tv. tilt, az a 12 alulival való szex, ha a partnere 18 alatti, s a 14 alulival való szex, ha a partnere 18 feletti. Tök mindegy, hogy a kapcsolat pedofil vagy nem pedofil. Továbbá tilos a 18 áven aluliról készített porno vagy szimpla erotikus anyag, s megint mindegy, hogy az anyag pedofil vagy sem (egyébként az esetek 99 %-ábnan nem pedofil).

Untermensch4 2021.06.19. 17:17:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A pedofília egy betegség, hogyan lehetne tiltani egy betegséget?"
És hogyan lehet "agymosással" előidézni..?

Úgy kapcsolódik hogy a kötelező iskolai hittérítés jelenleg törvényesítve van, ezen felül a normatív támogatásokon keresztül a nem egyházi fenntartású iskolák hátrányban. Tehát onnantól hogy erőszakos hittérítés folyik, a harc etikus mert önvédelmi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.19. 17:20:03

@Untermensch4:

" a kötelező iskolai hittérítés jelenleg törvényesítve van"

Nincs.

CSOKKI MÁLNA 2021.06.19. 20:07:23

Hogy is mondtátok?

"EB..nélküled."

:D

Untermensch4 2021.06.20. 02:56:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: " a homoszexuálisok börtönbe zárása nem csökkenti a jelenséget"

De, csökkenti. Mert pl. nem mehetnek be iskolákba gyermekeket agymosni.

"És hogyan lehet "agymosással" előidézni..?"

Sehogy.

" a kötelező iskolai hittérítés jelenleg törvényesítve van"

Nincs.

Kötelező a hittan, választható helyette "erkölcstan" amit ugyanaz a pap tanít. Az egyházi fenntartású iskolák (amelyek az állami fenntartásúaknál magasabb normatívát kapnak egy tanulóra) előírhatják az adott felekezethez tartozást.

Tehát tévedtél vagy hazudtál..?

Untermensch4 2021.06.20. 09:48:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az erkölcstan nem hittan."
Ha pap a tanár akkor vagy igen, vagy nem jó pap mert nem hirdeti az igét "alkalmas és alkalmatlan helyen és időben". "Nyilvánvalóan" olyasféle sunyi nyomásgyakorlás elképzelhetetlen hogy aki kerüli a hittant azt szívatják az osztályozásnál. Főleg olyanokról nem tudod elképzelni akik annyira eretnekek hogy nem is a te "szent hagyomány"-odat követő valláskárosultak.

"Nem kötelező egyházi iskolába járni."
Ez a gyurcsány-féle "el lehet menni" -érvelés. Egy szinten vagytok morálisan, gratulálok.

A normatív támogatásos trükkel kapcsolatban meg kussolsz. Ezek vagytok ti, pont olyan valláskárosult gyökerek mint a marxisták. Erőfölény nélkül sunyi hazugozók, erőfölényből önelégült pofájú inkvizítor.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.20. 10:05:28

@Untermensch4:

Vannak ateista iskolák és vannak egyházi iskolák, lehet választani.

Untermensch4 2021.06.20. 20:46:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Vannak ateista iskolák és vannak egyházi iskolák, lehet választani. "

A normatív támogatásos trükkel kapcsolatban meg kussolsz. Ezek vagytok ti, pont olyan valláskárosult gyökerek mint a marxisták. Erőfölény nélkül sunyi hazugozók, erőfölényből önelégült pofájú inkvizítor.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.20. 21:34:13

@Untermensch4:

Eddig az ateista iskolák voltak helyzetben, most az egyháziak. Ez van, nem lehet mindenki nyertes.

Untermensch4 2021.06.21. 10:33:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez nem egy nulla összegű játszma. Ugyanúgy "1db gyerek" akármelyik iskolába is jár. Miért is kell az egyik iskolába járva leértékelni..?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.21. 10:43:50

@Untermensch4:

Minden kormányzatnak megvan a maga preferenciája. A ballibek a szivárvényos oktatást pénzelik, a nemzetiek meg az egyházit.

AdamBG 2021.06.21. 22:54:22

Azt ebben mi a káeurópai? Rengeteg országban jártak volna így el. Sőt, Amerikában -ami nagyon nem kelet, és nem Európa - sokkal furább, szigorúbb törvények vannak sok mindenre, rendkívül agresszív rendőrökkel

Untermensch4 2021.06.21. 23:08:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az oktatásnak nem ateistának vagy teistának kell lennie hanem agnosztikusnak. Mivel vallásszabadság van, az állampolgárok szabadságjogai pedig változatlanok akármilyen kormány is van éppen. Egy bizonyos egyház kezébe adva egy iskolát nem csak az ateista mumusaiddal csesznek ki hanem MINDEN EGYÉB egyházhoz tartozó hívőnek is korlátozzák a vallásszabadsághoz való jogát. Ahogyan egy olyan hipotetikus "ateista" iskola is korlátozná ahol büntetnék a "nem a napszaknak megfelelő köszönést" ha a tanuló egyébként tisztelettudóan "áldás, békesség" vagy "dicsértessék" formulát használ.

Untermensch4 2021.06.21. 23:08:49

@AdamBG: "Amerikában meg verik a négereket!"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.21. 23:28:52

@Untermensch4:

Az agnoszticizmus nem semlegesség.

Egy hívőt nem zavarja, hog vannak más hívők.

Az pedig senki vallásszaabdságát nem sérti, ha egy iskola x nézetet vall, amennyiben ezt nem kötelező elfogadni.

Untermensch4 2021.06.22. 01:29:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az agnoszticizmus nem semlegesség."
A te szóhasználatoddal, ha feltétlenül hitéleti szempontból akarunk címkézni akkor leginkább az agnosztikus hasonlít a semlegesre.

"Az pedig senki vallásszabdságát nem sérti, ha egy iskola x nézetet vall, amennyiben ezt nem kötelező elfogadni."

Igen, ez a probléma. Hogy egy iskola megkövetelheti a tanulóktól és a szülőktől az adott felekezethez tartozást. Aminek nem eléggé látványos kimutatása kisebb-nagyobb hátrányokat jelent a gyerek tanulmányi eredményeinek értékelésénél.
Ha pedig vmi "nem kötelező" de a "nem tevését" megtorlás követi, az erőszakos hittérítés amire legitim az erőszakos válasz. Azzal hogy most orbán a tenyeréből eteti a nem túl hosszú pórázra engedett egyházakat, ugyanúgy vissza fog ütni mint a spanyol katolikus egyházra Franco tábornok barátsága. Csak itt nem egy egyház lesz gyűlöletes hanem az összes. Ironikus módon a leépülő oktatásnak is köszönhetően :)

"Egy hívőt nem zavarja, hog vannak más hívők."
Kivéve a vallásháborúkat és azokat az eseteket amikor a vallási különbségek rejtélyes módon alkalmasak a konfliktusban rész vevő emberek hergelésére...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 01:35:03

@Untermensch4:

" egy iskola megkövetelheti a tanulóktól és a szülőktől az adott felekezethez tartozást"

Nagy ritkaság az ilyesmi. Olyan szokott lenne, hogy a helyek többségét fenntartják a felekezet tagjainak. De ezzel semmi gond.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 01:35:39

@Untermensch4:

"de a "nem tevését" megtorlás követi, az erőszakos hittérítés amire legitim az erőszakos válasz"

De ilye nem történik meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 01:36:27

@Untermensch4:

" a vallási különbségek rejtélyes módon alkalmasak a konfliktusban rész vevő emberek hergelésére"

Minden külöbség alkalmas erre.

Untermensch4 2021.06.22. 08:48:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Semlegesség nincs, így nem is kell. Sokszínűség kell." Kivéve a szivárványos elemeket..? :)

" Olyan szokott lenne, hogy a helyek többségét fenntartják a felekezet tagjainak. De ezzel semmi gond."
De, van gond. Az emberek a könnyebb úton alkalmazkodnak. Könnyebb azt hazudni hogy az adott felekezet hithű tagja a család, így már gyerekkorban meg lehet tanulni hogy hazudni kell pl a nem hátrányosan finanszírozott oktatáshoz való hozzáféréshez. Jelenleg Bulgária és Magyarisztán a két legkorruptabb eu-s ország, a jövő hazug embereinek tömeges kinevelésével ez nem fog változni. De az egyházak befolyása sem fog nőni, ahogy a kádár-kori hasonló, hazugságra nevelő mutatvány sem növelte a marxista hívők számát.

" a vallási különbségek rejtélyes módon alkalmasak a konfliktusban rész vevő emberek hergelésére"

Minden külöbség alkalmas erre.

Debrecenben a református lelkész, a katolikus pap és a rabbi megbeszélték hogy minden héten egyszer 1-2 órácskát együtt sétálgatnak és beszélgetnek a város főutcáján. Hogy ne hergelhessék a híveket a politikusok... a te szeretett politikusod is hamis bálvány mert csak egy ember.

"De ilye nem történik meg. "
Ha mégis (mert esetleg lenne politikus aki felismeri a populista piaci rést) akkor viszont megmutathatod hogyan lehet a másik orcát is oda fordítani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 11:16:39

@Untermensch4:

A gyerekvédelem egyik eleme, hogy nem engedünk mindent a gyerekek között. Pl. ezért vannak korhatáros fimek is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 11:18:42

@Untermensch4:

"Könnyebb azt hazudni hogy az adott felekezet hithű tagja a család, így már gyerekkorban meg lehet tanulni hogy hazudni kell pl a nem hátrányosan finanszírozott oktatáshoz való hozzáféréshez."

Mo-on ez kizárt. A magyarok 85 %-a NEM kotődik szorosan egy valláshoz se. Vagy egyenesen agnosztikusan vagy csak családi hagyomány.

S a magyar vallási térkép is olyan, hogy régiónként van domináns vallás, melyhez ott az emberek 90 %.a tartozik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 11:21:41

@Untermensch4:

" Bulgária és Magyarisztán a két legkorruptabb eu-s ország"

S egyik se zavar senkit. BG-ban vagyok immár 14 éve, s a valójában a hétköznapi korrupció KISEBB, mint Mo-on: kötelező borravaló nem létezik, orvosi hálapénz sose volt, stb.

Ahol van korrupció az a gazdaság felső szektora, lásd pályázati pénzek, tenderek, ilyesmi. Az átlag kisembert sehogy se érinti.

14 év alatt EGYSZER SE voltam korrupció által személyesen érintve, pedig állítükag az ország fuldoklik a korrupcióban.

Untermensch4 2021.06.22. 12:43:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Könnyebb azt hazudni hogy az adott felekezet hithű tagja a család, így már gyerekkorban meg lehet tanulni hogy hazudni kell pl a nem hátrányosan finanszírozott oktatáshoz való hozzáféréshez."

Mo-on ez kizárt. A magyarok 85 %-a NEM kotődik szorosan egy valláshoz se. Vagy egyenesen agnosztikusan vagy csak családi hagyomány.

Ha a tanulói létszám több mint 15%-a egyházi fenntartású iskolában van akkor az éppen azt támasztja alá amit írtam. Arra meg hogy "nem néznek utána komolyan", néhai apám temetése óta nem tennék. Bár nem volt jelentősége, a lelkész tudta hogy az elhunyt nagyapja református lelkész volt...

"Ahol van korrupció az a gazdaság felső szektora, lásd pályázati pénzek, tenderek, ilyesmi. Az átlag kisembert sehogy se érinti."
Persze, ha becsukjuk a szemünket, meg egy fallal arrébb nem látszik a probléma, tehát nincs, ugye. Ami pénz sose volt közel hozzád illetve rád költve azt nem baj ha ellopják, nem volt vele kapcsolatod, nem is lesz...

Átlag kisemberként engem úgy érinthet a felső szintű korrupció hogy a ner-barát cégnél nem kellett előzetes üzemorvosi vizsgálat (ami persze papíron vszeg megvolt) és kilépésnél sem. Ha az ottani veszélyes anyagokkal kapcsolatba hozható eü-problémám támadna, nyilván nincs köze hozzá a cégnek (hiszen a belépéskori és kilépéskori orvosi papírok szerint semmi bajom sem volt), ha mégis, akkor is csak a munkaerő-kölcsönző fantomcég kerülne bajba, ha még létezne. És bár kisembereknél a bújtatott alkalmazotti jogviszonyt nagyon szereti vizsgálni a nemzetiávéhá, ha egy cég telephelyén van a munkaerő-kölcsönző irodája, a kölcsönző cég neve 2havonta változik, abban nincs semmi gyanús. A tulajdonosok és vezetők német rendszámú autói is rendben vannak, kész csoda hogy az év több int 180 napján németországban éve minden nap be tud menni a főnök a gyárba, elmenni ráhelke esküvőjére, sőt még a súlyos égési sérüésekkel kórházba kerülő melósához is be tud menni aláíratni a papírt hogy nem munkahelyi balesetben sérült meg (és még két extra szabadnapot is kap, tekintve hogy másodfokú égés).
Azt észrevetted hogy a fülkeforradalom előtt ígért nagy elszámoltatásból annyi lett hogy néhány nokiásdobozos gyalogot beáldoztak? Ennyi volt gyurcsányék nagy lopkodása, ennél lop nem sokkal többet a fidesz és ez rendben van? Esetleg kéz kezet mos mert régebben együtt loptak..?

Untermensch4 2021.06.22. 12:47:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A gyerekvédelem egyik eleme, hogy nem engedünk mindent a gyerekek között. Pl. ezért vannak korhatáros fimek is."

Gyerekvédelemhez kapcsolódik az is hogy a gyerekek nem hülyék, észre szokták venni ha a valóság vmely részéről hazudnak nekik. Ifjonti hévvel lázadnak ellene és mivel a hazugság forrása megbízhatatlannak találtatott, már azt sem hiszik el ami igaz lenne. Így sikerült kisiklatni a drogprevenciót, most a szexuális "nevelés" következik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 13:24:42

@Untermensch4:

Így igaz. A gyerek tájékozódik. A felnptt meg segít. De ebből hogyan következik a buzzantpedók propagálásának szükségessége?

Logikád alapján vetítsünk pornót az óvodában.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 13:26:29

@Untermensch4:

Nyilván jobb lenne korrupció nélkül. De a korrupció nincs benne a 10 legfontosabb társadalmi probléma között.

Valójában a törtélem arra tanít: a korrupció mindig következmény, sose ok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 13:28:48

@Untermensch4:

" a fülkeforradalom előtt ígért nagy elszámoltatásból annyi lett hogy néhány nokiásdobozos gyalogot beáldoztak?"

Persze. AKi ért a dolgokhoz, tudta, ez lesz.

Ahogy ha győznének jövőre a ballibek, maximum pár tizedrangú ismeretlen fideszes lesz "elszámoltatva".

Mindkét oldal tudja, nem lehet elszámoltatni. Ez csak kampányszöveg.

Untermensch4 2021.06.22. 15:58:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: " De ebből hogyan következik a buzzantpedók propagálásának szükségessége?"

Az hogy "következik" az a te vesszőparipád, mert kalapácsosember-üzemmódban vagy. Illusztráció volt arra hogy már egyszer sikerült elkövetni ugyanezt a hibát. Annak az eredménye az lett hogy sokkal több hülyedrogosunk van mint amennyi ésszerű (bb) drogpolitikával lenne. A mostani hülyeség eredményeként sokkal több lelkisérült identitászavaros polgárunk lesz mint elkerülhetetlen lenne. Mindkét hiba járulékos költségeit viseljük.

"Logikád alapján vetítsünk pornót az óvodában."
A logikám szerint (mármint nem a te fejedben hanem az enyémben létező szerint) ha a gyerek megkérdezi hogy mi az a pornó akkor azt kellene válaszolni hogy olyan mesefilm amiben részben egészségügyi kockázatokat, részben kényelmetlen mutatványokat csinálnak és azt hazudják hogy nagyon élvezik, eközben a fő szempont hogy a kamera jól lásson.

" De a korrupció nincs benne a 10 legfontosabb társadalmi probléma között."
Mi az a tíz ami megelőzi?

"Mindkét oldal tudja, nem lehet elszámoltatni. Ez csak kampányszöveg."
Ezért is támogatom a szándékos érvénytelen szavazási módszert. Akinek olyan a humora annak pedig a kétfarkúkutyapártot ajánlom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 16:03:45

@Untermensch4:

Ez erkölcsi kérdés: adjunk-e legitimástvalami rossznak hogy ezzel jobban tudjuk kontrollálni. Az eredmény jellemzően ha, hogy ha pragmatikusan állunk hozzá, az rövid távon segíthet akár, de hosszú távon katasztrofáélis eredményt hoz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 16:05:53

@Untermensch4:

"Mi az a tíz ami megelőzi?"

Pl. egészségügy, életszínvonal, oktatás, közbiztonság, kultúra óvása, stb.

Untermensch4 2021.06.22. 17:12:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ha mindig rövid távon pragmatikus a hozzáállás akkor idővel visszatekintve a hosszú táv is felosztható rövidebbekre... és nem feltétlenül erkölcsi kérdés. Egy patakot rendezgethetsz gátakkal, vízlépcsőkkel, de meg nem állíthatod.

"egészségügy, életszínvonal, oktatás, közbiztonság, kultúra óvása, stb."
Ez eddig öt és a felső szintű korrupció mindegyiktől forrásokat von el illetve csökkenti azok hatékony felhasználását. A "kultúra óvása" meg kissé homályos is.
Mi a másik öt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.22. 20:03:14

@Untermensch4:

Tudok mondani még 10-et is, de nem ez a lényeg.

A lényeg: a korrupció a relatív szegénység következménye, okozat és nem ok.

Untermensch4 2021.06.23. 00:49:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem tudsz mondani tíz fontosabb társadalmi problémát a korrupciónál.

"A lényeg: a korrupció a relatív szegénység következménye, okozat és nem ok."
Milyen "relatív szegénység"? Szted van az az az abszolút vagy relatív vagyoni szint ami felett megszűnik a korrupció?!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.23. 01:15:42

@Untermensch4:

Igen, ha egy társadalom gazdagnak érzi magát, a korrupció minimális lesz.

A XIX. sz. elején a korrupció mintapéldája Svédország volt Európában,

Az sose úgy van, hogy van korrupció, megszüntetik, aztán jólét jön, hanem mindg fordítva.

Untermensch4 2021.06.23. 22:42:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mondtam 5-öt, nem elég?"

" De a korrupció nincs benne a 10 legfontosabb társadalmi probléma között."

Nem, nem elég. Az az öt is olyan amit hátráltat a nagy mértékű korrupció. A "kultúra óvása" esetében meg a probléma része hogy mennyi korrupció férhet bele a kultúránkba. Meg az is hogy egyházak a kormány kegydíjáért cserébe korrumpálódnak.

"Igen, ha egy társadalom gazdagnak érzi magát, a korrupció minimális lesz."
Akkor latin-amerikában örökké korrupt berendezkedés lesz, és nálunk is...
süti beállítások módosítása