Fegyvertelen

Diákhitel Plusz

Ingyen pénz csak feltételekkel van, és csak választáskor

2017. május 25. - Kristóf Tarnay

Talán mindenki emlékszik, az Aranyélet második szériájában így hívták a HÖK-ösök kvázi uzsorakölcsönét, melyet a főszereplő család fia vezetett be némi hatalmi harcot követően. (Az amúgy az ELTE-n játszódó egyetemi HÖK-ös szálat egyébként a készítők interjúkban rendre Miklósi Márk szegedi EHÖK-elnök druszájának ügyleteivel magyarázták.)

De hol van egy remek sorozat íróinak fantáziája a valósághoz és a kormány cinizmusához képest? Bevezetünk rendkívül magas tandíjat (főleg bizonyos szakokon, oda ha nincs elég pénzed, ne akarj menni, majd az állam eldönti, hello, 50-es évek!), elfogadunk egy olyan törvényt, hogy bizonyos szakokra gyakorlatilag lehetetlen legyen bejutni a szándékosan magas pontszám miatt, amely nem egy megugrandó léc, hanem egy betonfal, vagy stílszerűbben árammal átjárt dupla kerítés, amely megakadályozza, hogy az államilag finanszírozott képzés Szent Földjére betedd a lábad.

Illusztráció: Fahéjascsiga (Indafotó)

De no para. A nőknek ingyenes. Egy kis csavarral. Mint azokban a szórakozóhelyeken, ahol ilyen felkiáltással igyekeztek a hölgy vendégeket becsábítani, és azért már lehetett tudni, hogy innentől kezdve nagyjából milyen szerepet szánnak nekik az est hátralevő részére. (Lényegében a szegedi sítábor szellemi elődjeként tekinthetünk erre a plakátra például.)

Persze itt sem adják ám feltétel nélkül az ingyen pisztáciafagyit. Szóval vegyél fel Diákhitelt, ne törődjél azzal, hogy miből fogod kifizetni! Ess teherbe rögtön egyetem után, szüljél alsó hangon három gyereket, és elengedjük! Deal? 

Hisz csupán ez a dolga a nőknek, nem?

A kormány már régóta nem titkolja, hogy mit gondol a nők szerepéről, elmondta ezt az Ősbajszos Házmester elnök, megénekelte szponzorált kobzos barátuk is, egyszóval tényleg nem rejtették soha véka alá, hova sorolják a nők “helyét”. Most kaptak egy kis engedményt, jól van, lediplomázhatsz, egye fene, de cserébe tessék szülni azon nyomban utána!

Ha szép lassan mindenkit elüldöznek az országból, megértem, hogy szaporítani kell a születésszámot, azt is remélem, hogy ennek következményeit (infrastruktúra, bölcsödék, iskoláztatás, stb.) kiszámolták előre (mert a CSOK-nál nem így látszott), és azt is tudom, hogy jön a választás, a kormány ilyenkor kitalálja, hogy melyik társadalmi csoport szavazna rá a legkevésbé, és neki próbál szofisztikált módon ingyen pénzt osztani. De vajon meddig mehet el a kormány az emberek, és leginkább persze a nők életének felülről történő átszervezésében? Nem lepődnék meg, ha valamelyik óvszermárka logójában hirtelen önkényuralmi jelképet találnának.

A bejegyzés trackback címe:

https://fegyvertelen.blog.hu/api/trackback/id/tr5612541211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

William Kidd 2017.05.26. 12:35:09

@Kristóf Tarnay: normalis embereknel az a normalis ha minel tobb gyerek szuletik. Ez egy nemzet erdeke. A veszharangot mar 80-tol kongatjak, azota lassan 40 ev telt el, a gyerekvallalast segito kormanyzati szandek - barmilyen ideologiai beallitottsagu - orvendetes. Az elvakult orbanfobia miatt mar nem tudtuk racionalisan ertekelni dolgokat. Mas a fideszes haracsolas es mas a magyar nemzet demografiai helyzete, a kettot ne keverjuk. Igy vagy ugy, de probal segiteni ez a kormanyzat, erre ne mondja senki, hogy rossz csak mert ruhelli a Fideszt es Orbant. A balliberalis kormanyzat csak a megvonasban es pusztitasban jeleskedett szocialis teren.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.26. 12:40:13

@William Kidd:

Ez így túlzás. A liberalizmus egy eszme, s nem feltétlenül idióta, aki hisz benne. Ne essél a liberálisok hibájába!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.26. 12:41:17

@Kristóf Tarnay:

Senki nincs elüldözve.

Az egykulcsos adónak NULLA köze van a gyerekszüléshez.

Skankhunt42 2017.05.26. 12:41:22

Természetesen szó sincs arról amiről a poszt ír.

1ghost 2017.05.26. 12:45:59

Na tessék! Még mondja valaki, hogy a fidesz nem a komcsik gyülekezete! A Ratkó korszak után jönnek az orbán bébik!

Pontosabban csak jönnének, mert előre tudni a magyarok válaszát: lófaszt mama!

Azért nem fogunk szülni, hogy gyermekeink rabszolgák legyen a mészáros lőrincz földjein, portások tiborcz szállodáiban, vagy alkalmazottak a gerinctelen fidesz slepp trafikjaiba.
Ha szülnek, hát szülnek majd londonban, bécsben, meg Dortmundban.

Ez a mocskos, korrupt, tolvaj fidesz rendszer önmagát zabálja fel. És sajnos a hazánkat. Jelent, s jövőt egyaránt!

metax 2017.05.26. 12:59:52

"Ne szülj rabot, te szûz! anya
Ne szoptass csecsemõt!...”

Kunhallmi Agnes 2017.05.26. 13:10:01

Tenyleg ertelmetlen ennyi penzt, faradsagot pazarolni az elkenyeztetett, lusta, elhizott magyar hulye gyerekekre, amikor ingyen, bermentve jonnek a felkeszult motivalt eletre valobb arabok.
Ez felesleges pazarlas, vagyis korrupcio.
Raadasul az az intenzitas, ahogy az Orban gyereket akar szuletetni, az szinte mar nemieroszak.

Hajdú Peter 2017.05.26. 13:28:46

Mentek talalgatasok, vajon milyen lesz a 18-as valasztasi koltsegvetes, es jol pofara is estek a libbantak, mert arra nem szamitottak, hogy a gyerekeket, csaladokat akarjak esz nelkul tamogatni.
Erre azert eleg nehez lesz ellenkampanyt epiteni.
Persze a baloldalrol eltudom kepzelni, hogy kapanyt kezdenek a gyerekszules ellen, vegulis a magyarok ellen is kampanyoltak 2004-ben.
Mert aki gyereket vallal, az vegso soron a szegeny menekultek lehetosegeit rontja, tehat rasszista, naci.
Peldaul lehetne ilyen kampany: HA GYEREKET SZULSZ RASSZISTA VAGY ! CSAK A RASSZISTAK SZULNEK !!
Eltudnek kepzelni egy oriasplakatot, egyik oldalon egy koszos, siro, menekult kisgyerek, a masikon egy szigoru nezesu, nagy hasu terhes no, HOROGKERESZTTEL a hasan. A plakat szovege, pedig TE MELYIKET SZERETNED ???

GranTorino 2017.05.26. 13:34:47

Ilyen alapon minden családtámogatás hülyeség, mert direkt magas az áfa, és rá vagyunk kényszerítve, hogy gyerek szülessen az adókedvezmény miatt, különben nem élünk meg.

Posztoló, gondolkodj már egy picit. Értem én, hogy utáljuk ezeket a szarháziakat, magam is így vagyok vele, de ez ne abból álljon, hogy ész nélkül minden hülyeség, csak mert.

NBarbieReloaded 2017.05.26. 13:37:17

Ennyi demagog f@szsagot, szandekos felremagyarazast egy cikken belul reg lattam.

metal · http://electric.blog.hu 2017.05.26. 13:47:44

Ebben a posztban a legszomorúbb az, hogy simán fel tudott kerülni index főoldalra.

konrada 2017.05.26. 13:53:04

Kedves Blogoló, inkább örülhetnél, hogy lehetőséget adnak az iskola elvégzésére azoknak a nőknek is, akik ahhoz kevesek voltak, hogy államin végezzenek, és a szülei meg ahhoz, hogy őt dotálják vágyaiban.
...s hogy az állam akkor is kifizeti neki, ha legfeljebb a gyerekcsináláshoz ért...

Girhes Joe 2017.05.26. 13:53:14

Csendesen kérdezem azoktól, akik szerint ördögtől való dolog a nőket szülésre ösztönözni, hogy tessékkéremszépenmondani, tudnak alternatívát? Én úgy tudom, hogy a tudomány jelenlegi állása szerint csak a nők tudnak szülni.

mh1973 2017.05.26. 13:55:23

Sőt még a diplomás gyedet is kitolják jó messzire, ha szalagon szüli a gyerekeket, akkor ellátásból ellátásba lép és 30 évesen pályakezdő diplomásként ott áll 3 gyerekkel a munkaerőpiacon és csodálja, hogy senkinek nem kell, mert jó korban van, de nulla tapasztalata van és ott van a 3 gyerek, akik meg télen folyton betegek és 1 hét melót 1 hét táppénz követne novembertől márciusig, ami meg a versenyszférában nem gyere be!

Iszonyat milyen üzenetet hordoz ez az erőltetett, kapkodó kormánypropaganda, vedd fel a havi 50e diákhitelt, 23 éves korodba verd magad 4 milliós adósságba, majd gyors szülj egyet és vedd igénybe a kamatmentes időszakot, mert különben havi 30e törlesztővel fizetheted vissza ezt a hatalmas adósságot és még 3.35%-os kamattal is 150e-rel nő a tőketartozásod. De ha meg van a 3 gyerek, akkor az urad dolgozzon, vegye igénybe a családi adókedvezményt, de mentesülsz a tartozás alól és 10-15 évig más dolgod sincs mint gyereket nevelni, azt hiszem visszalépünk az előző század első harmadába!

zizi77 2017.05.26. 13:55:24

@Hajdú Peter: semmi gond, majd a nyuggereket tűzelik fel a fiatalok ellen. Egyszer már bejött nekik!

sírjatok 2017.05.26. 13:57:53

ehhe nekem már nem is kell írnom semmit, a kommentelők szerencsére oldaltól függetlenül küldik el a posztolót oda ahova való :D

atyám, ha nem támogatják az a baj hogy miért nem, ha támogatják, akkor jaj szülőgépek a nők

Érdekes módon mindenki megérti, hogy miért fontos a gyerekvállalás támogatása, lehetőleg a nem mélyszegény családoknál. Az ellenzéki magatartás pedig nem arra kéne hogy korlátozódjon, hogy bármit csinál a kormány, tele pofával üvöltünk, hogy az rossz. Szerencsére ezt mára elég sok ellenzéki is látja.

sírjatok 2017.05.26. 13:59:53

@mh1973: Értem, és ezzel szemben a te megoldásod a népességcsökkenés megállítására az, hogy.....

hoppá, ja hogy megint nem hallottunk semmit, csak annyit, hogy "orbán=rossz!"

Aztán megy majd megint a csudálkozás, hogy jé 2018-ban is nyert a fidesz, pedig nagyon sokszor megmondtátok, hogy nem jó amit csinálnak.

mh1973 2017.05.26. 14:02:39

@William Kidd: a minőség lenne a lényeg és nem a mennyiség, ez a fityiszéknél nem mérce, ezért is akarnak papíron kárpát medencei gyerekeket importálni, még anyaságot, babakötvényt meg egyéb nyalánkságot is kapnak.

Namir 2017.05.26. 14:03:57

Akkor az USA milyen népnyúzó egy ország, ott aztán tényleg hitel kell a tanuláshoz. Biztos ettől az aljas Orbántól lesték el.

És az meg milyen mocsok dolog a nőkkel szemben, hogy elengedik a hitelüket, mert gyereket szülnek. Én a helyükben nem is fogadnám el.

Ahogy liberálisok tömegei utasítják vissza a családi adókedvezményt, a CSOK-ot stb.

Ja nem. A lóvé azért kell nekik.
*********************-

Aki meg az abortuszra bátorkodott azt írni, hogy sok esetben szükség van rá, gondolkodjon el azon, hogy 66 év alatt 6 MILLIÓ ABORTUSZ volt Mo-n.
1969-ben 206 ezer!!! (abban az évben az élve születések száma: 154 ezer)

Év abortusz születés
1950 1 707 195 567
1951 1 700 190 645
1952 1 700 185 820
1953 2 800 206 926
1954 16 300 223 347
1955 35 398 210 430
1956 82 463 192 810
1957 123 383 167 202
1958 145 578 158 428
1959 152 404 151 194
1960 162 160 146 461
1961 169 992 140 365
1962 163 656 130 053
1963 173 835 132 335
1964 184 367 132 141
1965 180 269 133 009
1966 186 773 138 489
1967 187 527 148 886
1968 201 096 154 419
1969 206 817 154 318
1970 192 283 151 819
1971 187 425 150 640
1972 179 035 153 625
1973 169 650 156 224
1974 102 022 186 288
1975 96 212 194 240
1976 94 720 185 405
1977 89 096 177 574
1978 83 545 168 160
1979 80 767 160 364
1980 80 882 148 673
1981 78 421 142 890
1982 78 682 133 559
1983 78 599 127 258
1984 82 191 125 359
1985 81 970 130 200
1986 83 586 128 204
1987 84 547 125 840
1988 87 106 124 296
1989 90 508 123 304
1990 90 394 125 679
1991 89 931 127 207
1992 87 065 121 724
1993 75 258 117 033
1994 74 491 115 598
1995 76 957 112 054
1996 76 600 105 272
1997 74 564 100 350
1998 68 971 97 301
1999 65 981 94 645
2000 59 249 97 597
2001 56 404 97 047
2002 56 075 96 804
2003 53 789 94 647
2004 52 539 95 137
2005 48 689 97 496
2006 46 324 99 871
2007 43 870 97 613
2008 44 089 99 149
2009 43 181 96 450
2010 40 449 90 335
2011 38 443 88 049
2012 36 175 90 269
2013 34 891 88 689
2014 32 663 91 510
2015 31 000 91 700
5 979 214 8 915 993

Midnight Run 2017.05.26. 14:06:05

Orbánék népesedéspolitikájával kapcsolatban sok fenntartásom van:

1) Szerintem már a célkitűzés is rossz, elég lenne 1,8-1,9-re növelni a fertilitási rátát. Ez lassú népességcsökkenést okozna, de nem drasztikusat.

2) El kéne felejteni ezt a vulgármarxista célkitűzést. Nem a gyerekszám a lényeges csak, hanem az is, hogy milyen minőségű új generációt nevelünk fel: lesz-e olyan mentális és szakmai képességük megélni a világot.

3) A probléma megoldásához nem kizárólag pénz kell. Gyakorlott szülőként látom, hogy nagyon kéne egy versenyképes iskolarendszer, egy működő gyermekorvosi hálózat és egy működő gyereklogisztika (különórákra való eljutás). A mostani aktuális helyzethez való alkalmazkodás kéne, a valódi problémák kezelése, nem csak egy nagy rakás pénz odadobása.

sírjatok 2017.05.26. 14:09:57

@Midnight Run: "Nem a gyerekszám a lényeges csak, hanem az is, hogy milyen minőségű új generációt nevelünk fel:"

Ez valamennyire most is teljesül: a diákhitel elengedése (eleve diákhitelt csak felsőfokú tanulmányokra kaphat az ember) is arra mutat, hogy a "jobban bútorozott" családokat támogatják, nem a segélyért nyolc gyereket szülők. Az adóenyhítések is arra mutatnak, hogy a munkából élőket támogatják, nem az előbbi kört.

"3)"

Egyetértek, ezek mind jók lennének, de ettől még a fentebbi lépések sem hülyeségek.

Zsoltbacsi 2017.05.26. 14:17:46

@sírjatok:

Egyetertek, plusz a lakashitel tartozas 1 millios elengedese se a segelylesoket tamogatja, mert eleve lakashitelt csak az kaphat, akinek stabil munkaja van.

mh1973 2017.05.26. 14:19:19

@sírjatok: sosem állítottam magamról, hogy szakpolitikus lennék, de ennél különbet is tudnék csinálni, mintsem ilyen direkt mód megerőszakoljam a fiatalokat! Tehát el lehetne kezdeni befektetni a minőségi oktatásba, ahol nem versenylovakat, meg összeszerelő munkásokat nevelnek, oktatnak! Épp most gondolkozok azon, hogy elhúzok ebből a pöcegödörből, mégis mire neveljem a gyereket, hogy ne tanulj, mert minek, helyezkedj, nyalj, mosasd ki az agyad és akkor havi 5 millás fizetésért semmit nem kell csinálnod?
Vagy tanulj nyelveket, legyél topon informatikából, tanulj vmi közgazdasági suliban és/vagy mérnöki szakon és akkor pályakezdőként 200-250 nettód lehet, de csak a fővárosban, majd tíz év után már kaphatsz havi bruttó 1 millát, amivel az ötödét is megkeresheted, annak amit egy sötét politikus kap, vagy vmi állami szervhez benyomott droid és a csúszópénzekről nem is beszélve, mert különben 27 évesen egyik fattyúnak sem lenne 40-50 millás háza és egyéb ingósága!

mh1973 2017.05.26. 14:21:07

@Namir: miért hogy nőnek fel azok a gyerekek akiket nem vártak, nem akartak, de mégis jöttek? Belőlük lesz valódi adófizető értelmiségi, akik majd eltartanak 4.5 millió nyugdíjast??? Kétlem.

Midnight Run 2017.05.26. 14:32:47

@sírjatok: Persze, szerintem sem hülyeségek, csak nagyon kevés ahhoz, hogy fordítson a trenden. Szemléletbeli változtatás kell.

Szerintem nem is pénzt kéne adni, hanem egyszerűen jobb oktatást kéne biztosítani (itt a Fidesz-KDNP politikája szerintem nagyon leszerepelt), felújítani az összes iskolát, megfelelő gyermekorvosi ellátást adni, plusz biztosítani, hogy a nők könnyebben visszajussanak a munkaerőpiacra (például a 4-6 órás munkalehetőségekkel, könnyített adóval). Nekem tetszene az apa gyes bevezetése is - lehet, hogy az asszony jobban keres, mehessen ő vissza dolgozni.

A svéd példa szerintem nagyon jó: ott a 70-es években 1,3 volt a fertilitás ráta, majd sikerült 1,9-r ezt feltornázni. És nemcsak a migránsok szaporodnak ott, az echte svéd ráta is 1,8 lett.

zizi77 2017.05.26. 14:34:36

@mh1973: egyik nem zárja ki a másikat. Kell a jó oktatás, igazad van, de a gyerek is kell hozzá, aki majd tanul. Mindkettő elég sürgető kérdés. Reméljük az oktatás is jobb lesz, 20 évnyi zuhanórepülés után.

zizi77 2017.05.26. 14:37:29

@Midnight Run: 1 éves kor után Apa is maradhat otthon a gyerekkel. Addig meg jó esetben a tej miatt úgyis az anya kell a picinek.

A Momentum kiütötte orbánt 2017.05.26. 14:39:29

@Namir: "liberálisok tömegei utasítják vissza a családi adókedvezményt, a CSOK-ot stb"

te arab migráns nevű, téged viszont egy magyar nemzeti anya ejtett fejre gyerekkorodba. Mondjuk passzolsz is nagyon ezzel a hátrányos képességgel az orbán seggcsimbókok táborába.

A Momentum kiütötte orbánt 2017.05.26. 14:54:27

Amúgy mi van fidesz trollok, csak nem jönnek azok a Matolcsy bébik?

Pedig hogy járt már a hazudozós szátok 2010-től, hogy az egykulcsos szja azért jó meg azért kell mert attól beindul majd a demográfiai robbanás. Hát már megint nem a robbanás indult be, hanem a lerobbanás. Akárcsak a gazdaságban.

Jut eszembe, a hibbant Matolcsy Gyurkátok akkor már javában kavart a jóga tudományi Zituval, aztán egykulcsos adó ide, családi adókedvezmény oda, CSOK amoda, egy szem gyerek nem sok, annyit se tudott összehozni ez a csúcsfizetetésekből és pozíció halmozásokból harácsoló álompár. Hát ha már ezeknél se hatnak a Matolcsy csodafegyverek, akkor kinél?

Még a végén migráns kölyköt fognak örökbefogadni a Gyurkáék csak hogy bebizonyítsák hogy az egykulcsos szja, a családi adókedvezmény, a CSOK meg a diákhitel eltörlése az ami robbantja majd a demográfiai katasztrófahelyzetet. Évi alig 600-700 milliárd forintba kerülő agymenések. De megéri ugyebár, mert ettöl majd évi 500-1000-rel több szülés lesz! Majd egyszer, úgy 2030 tájékán. Addiog meg ki tudjuk várni a sikereket, nemde?

Ti fidióta birka tábor, ti tényleg ennyire hülyék vagytok még mindig?!

tompus 2017.05.26. 15:18:16

"A kormány már régóta nem titkolja, hogy mit gondol a nők szerepéről"

A libsik megoldják, hogy a férfiak szüljenek!
Idióta poszter!

zizi77 2017.05.26. 15:20:41

@A Momentum kiütötte orbánt: www.portfolio.hu/gazdasag/csak_igy_valosulhat_meg_orban_legujabb_alma_magyarorszag_benepesitese.251545.html
Mivel a ráta nő, nem akkoa hülyeség.
Mivel a szülőképes nők száma egyenlőre csökken, a kis emelkedés is eredmény.

hahópihehh 2017.05.26. 15:30:18

@sírjatok: de akkor nem a feltételeket kellene előbb megteremteni, mielőtt leszüli az ember lánya a mennyiséget, aztán nem tudja hova pakolni?

támogatni kellene a távmunkát vagy a részidős munkavégzést is, mert erre nagyon kevés helyen van lehetőség, különben télleg ott végzi anyuka, ahol fentebb már kifejtették, h harminc éves korában nulla tapasztalattal, három gyerekkel a nyakában fog melót kuncsorogni vhol, mert 8 órás melóra nem feltétlen tud elszakadni, a munkaadónak meg nem fog kelleni olyan, aki a fele időt hiányzással tölti.

legalábbis én így látom, de nyilván nem vagyok ezért fizetett szakember.

metal · http://electric.blog.hu 2017.05.26. 15:30:48

A blog címe fegyvertelen, értelmi vitában (ahova ész is kellene) valóban az a szerző.

biobender 2017.05.26. 15:37:29

Kozismert a megoldas: nem szabad a lanyokat tanulni engedni. Max. nyolc osztaly, oszt utana a gyerek, konyha, tv.

Namir 2017.05.26. 16:15:40

"@mh1973: miért hogy nőnek fel azok a gyerekek akiket nem vártak, nem akartak, de mégis jöttek? Belőlük lesz valódi adófizető értelmiségi, akik majd eltartanak 4.5 millió nyugdíjast??? Kétlem."

Mi van????
Tehát szerinted azért meg lehet ölni embereket embrió korukban, mert nem várták őket?

Ha anyósod hívatlanul betoppan lelövöd?

Namir 2017.05.26. 16:16:51

"@A Momentum kiütötte orbánt: te arab migráns nevű, téged viszont egy magyar nemzeti anya ejtett fejre gyerekkorodba. Mondjuk passzolsz is nagyon ezzel a hátrányos képességgel az orbán seggcsimbókok táborába."

Tehát a pénzt te is eltetted.
Aztán idejössz fröcsögni.

kvadrillio 2017.05.26. 16:25:00

kijafaszez a zsidó kurva ?? MÉNEWM MWEGY IONNEN A PICSÁBA IZRÁÉHELBE ???
DEH
JÓLESETT EGYET ZSIDÓZNI, HOGY ROHADNA MEG MINDEN ILYEN GÖRÉNYPÉNZHABZSOLÓÁLLAT !
2017. 05. 26. 15:17
#Tatabánya
#TatabányaErőműKft
#SámuelEmese
#KovácsFerenc
#Jobbik
#BodaBánkLászló
#Fidesz
#SchmidtCsaba
A fideszes igazgató kirúgatta a munkavállalókért kiálló szakszervezeti vezetőt

A bértárgyalások kellős közepén rúgta ki a helyi szakszervezet elnökét a Tatabányai Erőmű Kft. fideszes ügyvezető igazgatónője. A 43 ledolgozott év után épp nyugdíj előtt álló férfi megbocsájthatatlan bűne az volt, hogy következetesen kiállt a munkások érdekei mellett. Ez szúrhatta a szemét az urizálásban igen csak járatos Sámuel Emesének.

A Sztárklikk információi szerint Kovács Ferenc szakszervezeti vezetőt azzal a nevetséges indokkal eresztették szélnek, hogy a szervezeti ügyek intézése miatt adott időpontokban nem volt az erőműben kijelölt szolgálati helyén. Ezzel mindössze annyi a bökkenő, hogy az érdekképviseleti vezető írásos engedéllyel volt távol, melyet még az előző két ügyvezető állított ki számára, és a jelenlegi igazgató dr. Sámuel Emese sem vont vissza.

Az intézkedés ráadásul a szakszervezeti vezető törvényes védelméről szóló jogszabályt is sérti.

A dolgozók szerint Kovács bűne az volt, hogy a jelenleg is tartó bértárgyalások során túl határozottan állt ki az alkalmazottak megfelelő bérezése mellett, sőt, kilátásba helyezte: amennyiben nem sikerül olyan közös nevezőre jutni, ami mindkét fél számára elfogadható, a médiához fordul, illetve sztrájkot szervez az erőműben.

Úgy tűnik, ez kiverte a biztosítékot a fideszes városvezetésnél, akik nagy valószínűséggel politikai megrendelésre távolíttatták el pozíciójából.

A feltételezésnek további hitelt ad, hogy Sámuel Emese köztudottan jó kapcsolatokat ápol a helyi vezetéssel:

- az ügyvezető Schmidt Csaba, fideszes polgármester egyik fő bizalmi emberének számít;
- korábban ráadásul a tatabányai városháza vagyongazdálkodási irodáját vezette, ahol állítólag könyörtelenül végrehajtotta a fideszes városatyák minden óhaját;
- remek munkájának jutalma annak a T-Szolnak a vezetői széke lett, ami nemrég azzal került a hírekbe, hogy eladta a város főterének egy részét Orbán Viktor kedvenc strómanjának, Mészáros Lőrincnek.

Sámuel Emese ezt követően került a Tatabánya Erőmű Kft. élére, holott semmiféle tapasztalattal nem rendlekezett az energiaszolgáltatás területén. Az időzítés ráadásul meglehetősen átlátszóra sikeredett:

a kinevezésre ugyanis pont egy hatmilliárdos fejlesztés előtt került sor; valószínűleg a polgármesternek fontos volt, hogy egy megbízható pártkatona felügyelje a pénzek elosztását.

Az igazgató asszony egyébként magához már korántsem olyan szigorú, mint az átlag munkavállalókhoz, és előszeretettel élvezi ki a Fidesz szolgálatában folytatott ténykedésének gyümölcseit:

a Sztárklikken megjelent képek tanúsága szerint előszeretettel pózolgat kiskosztümben medencés luxusháza előtt, de az sem ritka, hogy a floridai Miami Beachen piheni ki a milliárdok fölötti rendelkezés jelentette stresszt.

Sámuel Emese, medencés háza előtt pózol

És a napfényes Miami Beachen

Egyébként a keményen dolgozó kisemberekről, és az általuk megérdemelt fizetésemelésről is megvan a maga markáns véleménye. Az alábbi Facebook-bejegyzés világosan mutatja, mennyire tartja a beosztottjait (érdemes megjegyezni, hogy Sámuel Emese, miután észrevette, hogy a magyar sajtó célkeresztjébe került, észveszejtő gyorsasággal törölte magát a közösségi portálról - a szerk.):

A szöveg magáért beszél...

A kirúgott szakszervezeti vezető mellett egyébként kiállt a szakszervezet és a cég dolgozói is. Az érdekvédők perrel fenyegetik a vezetést, és tárgyalni akarnak Kovács Ferenc munkaviszonyáról, a volt kollégák pedig munkásgyűlést tartottak és tiltakozó aláírásokat gyűjtenek.

A cégvezetés eközben állítólag a dolgozók megosztásán és megtörésén munkálkodik.

Boda Bánk László, a Jobbik helyi elnöke és önkormányzati képviselője a tegnapi közgyűlésen magyarázatot követelt Schmidt Csaba, fideszes polgármestertől a történtekre, de a város első embere csupán kitárő választ adott a kérdésre, és nem volt hajlandó érdemben a testület elé tárni Kovács Ferenc kirúgásának hátterét.
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
2017.05.25.
fotó: HVG
A külföldi ügyfelek kártérítést kaptak, a magyaroktól még pénzt követelnek
2017.05.26.
Nem vizsgázhatott a játékvezető-jelölt, ezért sörrel locsolt, majd székeket dobált
2017.05.25.
Kiemelten védik majd a Szigetet, a vizes vébét és a Forma-1-es futamot

kvadrillio 2017.05.26. 16:31:59

Sámuel – Wikipédia
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sámuel
A Sámuel férfinév a héber Semuélnévből származik. ... Miközben a Sámuel az 1990-es években igen ritka névnek számít, a Samu változata ... Sámuel, Samu.

CSAKMER FÖLBASZTA AZ AGYAMAT EZ A SZEMÉTLÁDA PICSA A SZAGSZERVEZETI VEZETŐ KIRÚGÁSÁVAL ! AZ ILYEN SZEMÉTLÁDA ZSIDÓKAT AZONNAL KI KELLENE UTASÍTANI MAGYARORSZÁGRÓL A BÜDÖS PICSÁBA A SAJÁT HAZÁJÁBA IZRAELBE ! TÚL SOK ZSIDÓ RENESZÁNSZOZIK MÁR A MAGYAROK VÉRÉN ! MENJENEK A KURVA ANYJUKBA INNEN !!!!!

Kelly és a szexi dög 2017.05.26. 16:33:14

Valakinek nagyon fáj ha szaporodik a magyar...

miketbeszéltek 2017.05.26. 16:36:58

@kvadrillio: Azzal igaz tisztában vagy, hogy pld. a Mária és Erzsébet is zsidó név??

kvadrillio 2017.05.26. 16:37:00

amúúúgy a liberális zsidók szaporodnak a legjobban ! simán van nekik 3-4-5 gyerekük ! lásd orbánt, pokornit, deutsch-t, ....sorra meg lehet nézni őket név szerint hány gyerekük van ! :O))()(

miketbeszéltek 2017.05.26. 16:39:57

@MaxVal BircaMan HJCD: "Az egykulcsos adónak NULLA köze van a gyerekszüléshez."
Ez speciel nem teljesen igaz. A korábbi, radikálisan progresszív adórendszerünk az egykeresős családokat büntette.

kvadrillio 2017.05.26. 16:40:47

..most pedig a diplomás gyed-et is az orbánráhelke miatt hosszabbította meg viktor bácsi ! :O) TISSZTA CSAUCSESZKU INTÉZKEDÉS !!! MINDEN "KORRUPTSZENTNEK" MAGA FELÉ HAJLIK A TOLVAJ KEZE !!! :o) HOGY DÖGÖLNE MEG MIND !!! MERT A 8 MILLIÓ MAGYAR MEG ÉHEZIK, FÁZIK ÉS NYOMOROG, VALAMINT KIHAL AZ ORSZÁGBÓL EZEK MIATT A ROTHADT HARÁCSOLÓK MIATT !!!

gtri 2017.05.26. 16:44:31

Én személy szerint irreálisnak tartom ezt a célt. Mármint azt, hogy évente 33000-el több gyerek szülessen, mint manapság.

Amikor a jelenlegei politikai felfogás szerint "hülyére támogatták a segélyeseket", akkor is maximum 99149 gyerek született (2008).
Irreális a célkitűzés: 2010 után már elkezdődött a családtámogatás felfuttatása és évi forint százmilliárdok árán sikerült 5000-el nagyobb születési számot elérni. Reálisan nézve ebből sehogy sem lehet még plusz 33000-es növekedést elérni.
A népességcsökkenés szempontjából a legjobb év 2008 volt, akkor "csak" 30878 fővel volt kisebb a születések száma a halálozásokénál.

Élveszületések/Halálozások száma Magyarországon:
--------------------------------------
Év Születések száma Halálozások száma
2004 95137 132492
2005 97496 135732
2006 99871 131603
2007 97613 132938
2008 99149 130027
2009 96442 130414
2010 90335 130456
2011 88049 128795
2012 90269 129440
2013 89524 126778
2014 93281 126308
2015 92135 131697
2016 93100 126900

A terv amibiciózus, de szerintem nem fog sikert elérni. Magyarországnak csökkenő népességre kell felkészülnie és nem illozórikus célokat kergetnie.
A népességnövekedésre alapozott fejlődés ideje elmúlt és már nem tér vissza.

miketbeszéltek 2017.05.26. 16:45:45

Igen, kérdezem a bloggert, és az Őt támogatóakat, hogy egy normális egyénnek, vagy társadalomnak nem célja, hogy reprodukálja magát? Ha a mostani demográfia mutatók mellett kihal valós időn belül a magyarság-és még hamarabb a polgári, teherviselő réteg, akkor normális dolog azon gúnyolódni, hogy egy felelős kormány meg akarja akadályozni a nemzet kihalását? (És ez nem csak magyar specialitás: a fejlett nyugaton ugyanaz a helyzet...)

n3spr3ss0 2017.05.26. 16:45:48

@MaxVal BircaMan HJCD: De ez egy degenerált nép. Rajtad is látszik,nem baj ha egy kicsit fogy.

Thomas Dantes 2017.05.26. 16:48:14

Ja. Liberálisok= abortusz.

Tehát 100 évvel ezelőtt a magyar vidéki parasztság, liberális volt? Ugyanis igencsak alkalmaztak különféle magzatelhajtási módszereket, illetve rendszeres volt a nem kívánt csecsemők meggyilkolása.

Én azt hittem a szegénység, az elmaradottság, a kilátástalanság miatt volt, de ezek szerint liberálisok voltak.

Áh. Mindegy. Úgyse esik le mi? Tehát hogy az abortusz egy szükséges rossz, és megszüntetni nem lehet, épp ezért kell szabályozni, hogy csak orvos a törvény által megengedett keretek között tegye.

Az abortusz ellen meg a felvilágosítás, a jobb életkörülmények, a fogamzásgátló szerek vény nélküli kiváltása használ. Nehéz mi?

A népesség csökkenés ellen meg a kivándorlás megakadályozása mert jórészt a fiatalok mennek el, akik nem itt fognak szülni, hanem nyugaton.

Ja, és nem elég az hogy sok gyerek születik. A minőség azaz milyen oktatást kap, milyen munkája lesz is lényeges, mert nagyon sok tanulatlan, értelmes munkára alkalmatlan lakos, nem hasznos! Nem termel pénzt, adót, hasznot!

Áh...úgyse értitek.

Attilajukkaja 2017.05.26. 16:54:16

Kb. mennyi időbe telik visszafizetni a diákhitelt? Tényleg van idő szülni 3-4 gyereket?

miketbeszéltek 2017.05.26. 16:59:39

@Thomas Dantes: A szükséges rossz fogalmát tetszőlegesen tágan lehet értelmezni, pld. némelyek szerint egy rablógyilkosság is szükséges rossz, vagy a Taügetosz módszer is szükséges rossz? -A mai abortuszok jelentős részét nem a kilátástalanság, hanem a karrierizmus okozza. -Az meg igenis idelogiai kérdés, hogy a nők testének a részének definiáljuk a magzatot, és szabadságjogként a mggyilkolásukat!

Thomas Dantes 2017.05.26. 17:04:59

@miketbeszéltek: A nő saját döntése, hogy akar-e gyereket. Vagy képzeled ha már szabadság jogok. Te eldöntöd hogy egy nő szüljön vagy elvetetheti? Innen ,már csak egy lépés a kötelező szülés.

Egyébként meg nem a karrierizmus, nagyon tévedsz. A legszegényebb rétegekre jellemző a gyakori abortusz. Talán olvass statisztikát, kérdezz meg egy nőgyógyászt, szegény, lepukkant, tudatlan fiatal nők, többésgük azt se tudja hohy kell védekezni, de ha meg van baj megy kapartatni.

Nem a 30 éves ügyvédnők járnak abortuszta-van ilyen is nyilván-de nem ez a gyakori.

A karrier miatt a késői gyerekvállalás van, és nem az abortusz.

2017.05.26. 17:08:12

nos, gyermekeim, olvasom-hallom, hogy (nem)szeretett vezérünk egyik flatuáló szócsöve már megint fingásra nyitotta száját, ’oszt ismét bebizonyítja a régi mondás igazát, mely szerint bolond lukból bolond szél fúj. és büdös.
személyi felelőssé teszi a már messze nem fiatal, nem demokrata és egyáltalán nem szövetség (inkább bűnszövetség) a magyar nőket, mert ők a felelősek a szaporulatért, azért, hogy ne fogyjunk el. nakéremszépen, valóban így is van. az értelmesebbje meg felelősen NEM szül ebbe a politikailag inkorrekt, megosztott világba, NEM szül a nagyvezír böffenésére, NEM szül a létbizonytalanságra. volt már több ilyen kezdeményezés a világtörténelem színpadán, az utolsók egyike egy bajszos cezaromán ámokfutása alatt, de nem volt addig hatalmon, hogy az általa kezdeményezett népszültetési mozgalom porontyai felnőjenek, s őt szolgálják. ehelyett azok a gyerekek a világégés megbélyegzettjei lehettek, mert ők/a családjuk a führerre emlékeztették a vereséget szenvedett nemzetet. na, kicsit messze is kalandoztam.
a rendszer miatt sokan elmentek, s még többen fognak távozni. ha a kormány távozna, s ennek eredményeként mondjuk a kivándorlók 15-20%-a visszatérne, az lenne az igazi demográfiai boom, s még a gdp-t is megdobná egy kicsit.
a rodin-i szoborforma ma reggeli gyakorlása közben azért én is megszültem valamit, de aztán gyorsan le is öblítettem, mert rájöttem, hogy csak politikusok lehetnének a művemből, de ilyenek már elég sokan ücsörögnek a nyakunkban, élnek a pénzünkből

mh1973 2017.05.26. 17:20:33

@Namir: ha valaki nem érzi magában a vágyat, ha csak teher lesz, ha nem tudja tisztességesen felnevelni, akkor mi értelme az egésznek, szülessen egy 3H-s gyerek, aki 24 évesen majd céltalanul bolyong a nagyvilágban! Szerinted belőle lesz a fityisz által elvárt tisztes adófizető polgár??? Ezért írtam feljebb, első a minőség, második a mennyiség, tudom nari fejjel ez felfoghatatlan!

mh1973 2017.05.26. 17:25:45

Na ma is megtudtuk, hogy a diákhitel akció is jan 1-től és nem felmenő rendszerben, tehát az a diákhiteles nő aki a 3. gyerekét dec 31-én hozza a világra arra nem vonatkozik a tartózás teljes törlése, aki viszont jan 1-jén az dörzsölheti a markát, micsoda húzás ez is, tiszta szerencsejáték!

Demszki Gabor 2017.05.26. 17:29:20

A gyerekszülés ROSSZ, GONOSZ , és illiberális !!!!!!
Ebbe most belebukik az Orbánrezsim, mert ezt az emberek is tudják.
Ha mégse, 18-ban akkor is veszteni fognak az biztos, mert nem lehet egy ország jövőjét a gyerekekre bizni, ez komolytalan.

kvadrillio 2017.05.26. 18:03:18

NADE A ZSIDÓK JÓL FIZETETT ÁLLÁSOKBAN RENESZÁNSZOZNAK !!!
Megfélemlítés - Nyomáspróba alatt a mentők...AVAGY A MENTŐS LYUKAS CIPŐJE !!!
Népszava|2017. máj 26. 12:30
[A+ A-]
[Nyomtatás]
[Küldés e-mailben]

Fotó: Vajda József
hirdetés
Belföld
0
inShare
hirdetés

Fokozza a dolgozókon a nyomást az Országos Mentőszolgálat a május végi demonstráció előtt – nyilatkozta lapunknak Kusper Zsolt, a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének elnöke. A szervezet közösségi portáljára tegnap felkerült az a levél, amelyben az OMSZ vezetése a Somogy megyei területi szakszervezeti vezetőtől azt tudakolja: nyilatkozott-e a sajtónak, s ha igen, kapott-e ehhez engedélyt.

Lapunk a levélről megkérdezte a mentőszolgálatot is, a válaszban azt írták: más munkáltatókhoz hasonlóan – a sajtónyilatkozatok rendjét belső szabályzat határozza meg. Ez egyértelműen rendelkezik arról, hogy az OMSZ szervezetéről, működéséről, valamint a kivonuló mentőmunkájáról tájékoztatást csak az erre feljogosítottak (és a hiteles adatok birtokában lévők) adhatnak. Így az a munkavállaló, akivel kapcsolatban felmerül, hogy megszegi a munkáltató utasításait, szabályzatba foglalt elvárásait (például a munkáltató alkalmazottjaként felhatalmazás nélkül, esetleg hamis tartalommal ad sajtónyilatkozatot), más munkahelyekhez hasonlóan az Országos Mentőszolgálatnál is az eset kivizsgálására, indokolt esetben a megfelelő súlyú munkajogi szankció alkalmazására számíthat – írták.

Kusper Zsolt szerint a szakszervezeti vezető munkájának része, hogy tájékoztassa a nyilvánosságot a dolgozók problémáiról. Mint mondta: a Szabolcs-Szatmár megyei szakszervezeti tisztségviselő ellen is indult eljárás. Ebben az esetben a munkahelyi vezető azt rótta fel, hogy a bajtárs megsértette az OMSZ „Facebook szabályzatát”, amikor az illető megpróbált utánajárni valaminek. A hó végi demonstrációt szervező szakszervezeti vezető arról is beszélt, hogy hiába egyeztettek órákon át a rendőrségen a jövő szerda délutáni tüntetésről, mert miután lényegében meg is állapodtak, az OMSZ főigazgatója kifogást emelt. Arról tájékoztatta a rendőrséget, hogy Markó utcai mentőpalota előtt gyülekezők akadályozhatják a mentőautók mozgását és ezért a demonstráció miatt sérülhet a mentés biztonsága. Kusper szerint ez már csak azért is tévedés, mert húsz szervezőnek csak az lesz a feladata, hogy ne engedje az úttestre az embereket, és ha jön a mentő segítsék a haladását, nem kívánják akadályozni a mentők mozgását.

Közben a szakszervezet oldalára folyamatosan kerülnek fel a saját sorsukról valló mentősök írásai. Egyikük szerint „napi szinten félelemben, terrortól rettegve kell dolgozni. Óriási csapás, ha nem tudunk segíteni egy bajba jutott emberen, de az az igazán feldolgozhatatlan, hogy saját feletteseink rettegésben tartják azokat, akik ki merik mondani a véleményüket. Pillanatnyilag nekem egy lyukas cipőm van, úgy fordítom a lábam, hogy ez ne legyen látványos. Ebben a hónapban el kellett döntenünk, hogy a gyerekeknek vegyünk szandált, vagy magamnak cipőt. Sajnos szandált se vettünk, majd talán a következő fizetésből. Szégyellem leírni, de mi azért megyünk hétvégén a szülőkhöz, mert nincs pénzünk a hétvégi nagy bevásárlásra, pedig nagyon tiszteljük, szeretjük a szüleinket! Mégis a pénztelenség visz oda minket.”
Danó Anna

Namir 2017.05.26. 18:04:12

@mh1973: "ha valaki nem érzi magában a vágyat, ha csak teher lesz, ha nem tudja tisztességesen felnevelni, akkor mi értelme az egésznek...első a minőség, második a mennyiség, tudom nari fejjel ez felfoghatatlan! "

MI ÉRTELME???
NEM ÉRZI A VÁGYAT???
TEHER LESZ???
ELSŐ A MINŐSÉG???
A ROSSZAK MEG MEHETNEK A "LEVESBE"???

Épp hogy csak nem a szülői ÉLETTÉRRŐL írsz.

kvadrillio 2017.05.26. 18:07:15

a mentősök vigyék a lyukas cipőiket a Duna partra és csináljanak ÉLET MENETÉT...

Boka1 2017.05.26. 18:12:33

@MaxVal BircaMan HJCD:

A cigányság meg a szegény kelet-magyarországi az valamirevaló népség, mert gondoskodik saját fenntartásáról..... :)

Boka1 2017.05.26. 18:16:09

@kvadrillio:

A mentősöknek az is teher, hogy 3 óra múlva kijöjjenek egy szívrohamos beteghez, hogy az egyedülálló néninek óvatosan levegyék az ékszereit.

miketbeszéltek 2017.05.26. 18:20:34

@Thomas Dantes: "A nő saját döntése, hogy akar-e gyereket. Vagy képzeled ha már szabadság jogok. Te eldöntöd hogy egy nő szüljön vagy elvetetheti?" Csúsztatás. Az persze kívánatos lenne, hogy megváltozna a gondolkozásmód, és értékként, áldásként tekintenének a gyermekvállalásra aminél többen. A nőnek viszont valóban saját döntése, hogy akar-e gyermeket. De az abortusz nem arról szól, hogy vállalja-e egy új élet létrejöttét, hanem arról hogy a meglevő életet elpusztítsuk, megöljük-e. Az érveid ugyanúgy érvényesek egy újszülöttre-akkor is lehetne harciasan követelni, hogy a szülő joga eldönteni, hogy felneveli-e a gyermekét!

miketbeszéltek 2017.05.26. 18:21:47

@kvadrillio: Bocsi, de miért velünk osztod meg a judeofóbiás üldöztetési téveseszméidet, és gyűlöletedet?

miketbeszéltek 2017.05.26. 18:25:40

@miketbeszéltek: A liberális eszmerendszer miért taszítja ki legkiszolgáltatottabbakat -a magzatokat- a védelemből, olyannyira, hogy még az élethez való elemi jogot is megtagadják tőlük? A nácikra volt jellemző, hogy szelektáltak az életek között!

miketbeszéltek 2017.05.26. 18:29:59

@ProPrimo: És mondd, a nyugat-európai jólétbe miért nem szülnek a nők? Itt bukik az érvelésed. Pont azok nem szülnek, akik megtehetnék, azzal szemben a szegénységbe és kilátástalanságba igen sokan szülnek mérlegelés nélkül.

stim 2017.05.26. 19:08:38

amelyik társadalom nem tiszteli az életet az kihal. Amelyik társadalomban az ember hangyának, munkagépnek van silányítva az könnyen cserélhető bevándorlókra és munkagépekre.

Amelyik társadalomban a művészet érték az egy kellemes, élhető társadalom amihez jó tartozni mert áldoz időt pénzt zenére, dalra, táncra, filmre, festészetre, szobrászatra. Amelyik társadalom hagy időt verset és szépirodalmat olvasni az lelkiekben gazdagszik a hagyatéka miatt és jobb benne élni.

Ahol a verseny, a sürgetés, az állandósult idő és pénz zavar a meghatározó ott az emberek versenyeznek, frusztráltak. A nyugati társadalom isteni mérce híján kielégíthetetlen, semmi nem elég neki. Legszívesebben mindenki egyedül látná el a világot a termékével a profit reményében. A fejlett termelési technikák több lehetőséget biztosítanak csak nem szabad a JÓ Életet, a családot feláldozni az állandósult előremenekülés oltárán.

A robotika mértéket ismerő emberek kezében úgy dolgozik az emberek mellett és helyett, hogy segíti az ember boldogulását és nem konkurrenciája. A mértéktelen ember a robotikában az olcsóbb munkaerőt látja nem az embert szolgáló gépet.

A robitka lényege az lenne, hogy élhetőbb legyen az ember élete. Egy mértéket ismerő társadalomban a robotok megtermelhetnék a megélhetéshez szükséges javakat, kiszolgálhatnák az emberek igényeit. Egy profitorientált társadalomban a robot, az olcsó munkaerő elvenné az ember munkáját és az ember az embernek nem adna megélhetési forrást.

Ahol a termelőeszközök a XXI. század szintjén vannak és egyre hatékonyabbak ott már képes kellene hogy legyen az emberiség az alapvető emberi igények kielégítésére. Maslow piramis alsó szintje. Étel, ital, lakhatás. Levegő. Innentől a jövendőbeli családok megélhetése biztosított lenne ha a túlszaporodást más országokban kezelnék.

Azt6 hinné az ember, hogy a nyugati társadalom okos és arra törekszik, hogy élhető világot biztosítson azoknak akik fenntartják. Úgy tűnik az életszínvonal fenntartása olyan költséges, hogy a családról lemondanak vagyis lemondanak a fenntarthatóságról a fenntarthatóság illúziója miatt.

Less is more. Néha a kevesebb több. A fogyasztás korlátlanul fogyasztani akaró, türelmetlen, követelőző embereket nevel, idomít fogyasztásra. Meg kell tanulni mértéket tartani. Azért mert néhány cég képes lenne ellátni javakkal a teljes emberiséget még nem kötelező vásárolni is. Napersze ez profithiányhoz vezet ami elbocsátásokhoz vezethet. Ezért fejlesztenek ami profitot igényel. Nem a profit a cél, hanem az élhető élet. Úgy tűnik ebben a gyorsuló mókuskerékben ezt mintha menet közben elfelejtettékl volna.

Családtervezés, hogy legyen utód de ne legeyn túlszaporodás és mértéktartó fogyasztás.

A Perpetum mobile alapkövetelménye, hogy zárt rendszerben is tudnia kell működnie. Ez a fenntarthatóság, nem a gyorsulkó ütemű környezet- és ember kizsákmányolás. Ami zárt rendszerben nem működik az nem működik.

És ha zárt a rendszer akkor megbecsülik az életet. Abban a rendszerben ahova az életerőt kívülről lehet importálni ott az életnek nincs sok értéke mert pótolható.

Manapság Európábana a helyben lakók élete úgy tűnik kevesebbet ér a liberálisok szemében mint a kívülről behozott emberek élete. Mert el akarják törölni az európaiak fejében létező birtokviszonyt, hogy hozzá juthassanak az európaiak vagyontárgyaihoz amit kívülről jöttek már nem érzik a saját hagyatékuknak és hajlandóak pénzért megválni tőle.

A hűség a hazához, a nőhöz, a férfihoz, a családhoz, a hagyatékhoz olyan biztos alapot teremt ami ideális a gyerekek felneveléséhez. Minden élőúlény először biztonságra törekszik és utána szaporodik. Vedd el a biztonságát és nem fog szaporodni. Merta saját egzisztenciáját kell megoldania. Legyen szó terrorizmusról, álélamadósságról, devizahitelről. Amíg nem keveredik ki belőle nem gondol gyereknevelésre. Első a biztonság.

Persze van amikor mérlegelés nélkül szülnek de ott nem beszélünk családtervezésről és előre gondolkodásról. Amelyik társadalmat ez határozza meg az könyebben széthullik

Meg kell találni az egyensúlyt a fogyasztás, a biztonság, a tanulás, a munka és a családtervezés között.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 19:29:20

Elképesztően idióta poszt és posztoló, az elvakult Orbán-gyűlölő mintatípusa.

Ha fogy a magyar, az az Orbán hibája, de ha Orbán tesz ezellen, az sem jó.

Pedig milyen okos húzás a diákhitel elengedése, mert így a képzett embereket ösztönzi, nem a gyerekcsinálásból megélőket.

Jelzáloghitelt sem tipikusan a gyerekcsinálásból megélők vesznek fel, így itt is biztosítva van, hogy becsületesen dolgozó emberek részesüljenek a kedvezményből.

És mégsem nevezhetik a libbancsok rasszistának - persze annak fogják -, mert ha egy cigánynak diákhitele van vagy a bank elég stabilnak gondolta a jelzáloghitelhez, akkor az meg is érdemli a gyerekvállalásának állami támogatását.

Le a kalappal ez előtt a törvény előtt.

miketbeszéltek 2017.05.26. 19:33:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ezektől függetlenül egy élhető ország sem ártana, ahol egy normális polgári konzervatív kormány irányítana a demagóg néphülyítések, kommunista mintájú PR akciók nélkül....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 19:37:26

@Midnight Run:

"Nem a gyerekszám a lényeges csak, hanem az is, hogy milyen minőségű új generációt nevelünk fel: lesz-e olyan mentális és szakmai képességük megélni a világot. "

Vak vagy funkcionális analfabéta vagy, ha nem veszed észre, hogy pontosan ez történik:

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 19:41:00

@miketbeszéltek:

Nirvana fallacy: Ha Orbánék nem tudnak mindent megoldani, akkor fanyalogsz, ha pl. a népességfogyást igyekeznek megállítani?

Avagy inkább muszlim bevándorlókkal szeretnéd pótolni a fogyó magyarokat?

Orbánék ezen lépése csattanós és kikezdhetetlen válasz az EU betelepítési törekvéseire.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 19:45:35

@Boka1:

Na igen, minden családtámogatást munkához kellene kötni, akkor nem lenne olyan, hogy a gyerekcsinálásból élnek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 19:54:59

@Midnight Run:

"És nemcsak a migránsok szaporodnak ott, az echte svéd ráta is 1,8 lett."

Na ne mondd, kötve hiszem, hogy az ultrapíszí svédek külön statisztikát vezetnek a bennszülött svédek és a migránsok születési rátájáról.

De ha így lenne, az se sokat számítana, ui. ők svédnek tekintik az állampolgárságot kapott migránst is. Így aztán papíron a segélyen élő analfabéta munkanélküli Ahmed és becses neje is a svéd, nem pedig a migráns rátát tolja feljebb.

miketbeszéltek 2017.05.26. 20:04:17

Pontosan azt demonstrálod, amit írtam. Mert hiába konstatáltad most is a konzervatív álláspontomat,- és ezzel kifejeztem, hogy ebben a kérdésben OV-vel egyetértek-csak azért, mert nem mindenben, feltétel és kételkedés nélkül támogatom a ténykedésüket, egyből hozzám vágsz egy olyan PR mondatot, "Avagy inkább muszlim bevándorlókkal szeretnéd pótolni a fogyó magyarokat?" ami abszolút nem következik sem a mostani, sem a korábbi megnyilvánulásaimból. Lassan már Pitagorasz tételének bizonyításánál is elfogadható érv lesz egy kis miráncsozás. Egy "Soros" bemondás pedig kártyázásnál is üti az adu ászt!

ember100 2017.05.26. 20:23:25

@Rich.mond:
Helló !

Ugye mert Neked csak a gazdagok az emberek vagy mi !
Pont a vezíred csökkentette vette el a támogatást a szegényektől lásd szociális támogatások csökkentése - közmunka .

ember100 2017.05.26. 20:26:46

Helló !

Éljen rá..si éljen rá..si csasztuska.
Ratkó Anna mond ez a név nektek valamit ?
Feleségnek szülni kötelesség lánynak szülni dicsőség !
Éljen vissza a középkorba .
A nőnek otthon a helye szüljön !

MI VAN ITT ?????

miketbeszéltek 2017.05.26. 21:07:32

@ember100: A mostani gyermekátlag mellett elfogy a magyarság. Tény. Szerinted az a racionális/nem rákosista/modern ember, aki ezzel az "aprósággal" nem foglalkozik???

miketbeszéltek 2017.05.26. 21:13:27

@ember100: Szegények=nagyon durván: A: aki próbál tenni ez ellen B: aki szerint joga nem tenni semmit, csak elvárni a támogatást. Orbánnak vannak mulasztásai az "A" csoporttal szemben. Liberálisan viszont nem illik megkülönböztetni a két csoportot. Ez is megsértése az "A"-knak.

miketbeszéltek 2017.05.26. 21:55:50

@ProPrimo: Szerintem a Te állításodra válaszoltam. (T.i. hogy csak a magyarországi orbánizmus miatt nem szülnek az anyák (és emigrálnak a fiatalok). Erre adakvát válasz volt, hogy az orbánizmus nélküli Nyugat-Erópában sem szülnek, tehát általában van egy európai probléma a hozzáállással.) Úgyhogy Te ragadtad meg a lényeget: fő a gúnyolódás. A biztatást meg köszönöm: szülni nem igen fogok, de nemzettem 4 gyermeket. (1 anyától...)

mh1973 2017.05.26. 21:57:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: elég ha az oktatás lezzüllesztését nézed, már az is ellentmond ennek!

mh1973 2017.05.26. 22:00:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez az utolsó segélykiáltás és beismerése annak, hogy a családi adókedvezmény rendszere megbukott és nem a rövidtávú anyagiakon múlik, hogy nem születik több gyerek!

miketbeszéltek 2017.05.26. 22:04:16

@mh1973: Kovácsné szerint érvelési hiba, ha azt is elvárnánk, hogy a valóban családtámogató lépések mellett nem központosítanának/tennének tönkre mindent.

mh1973 2017.05.26. 22:04:18

@miketbeszéltek: pár százezer embert elüldözött az országból, szép meló volt és mivel a felsőoktatást is szétverte már nem csak a friss diplomás fiatalok lépnek le, hanem az érettségizettek is kint tanulnak és vissza se jönnek!

miketbeszéltek 2017.05.26. 22:05:47

Ez is igaz (lsd. előző hsz-omat), de az is, amit én írtam!

miketbeszéltek 2017.05.26. 22:08:11

@mh1973: De azért ez sem igaz így. A többi közép-kelet európai országból orbánizmus nélkül is kimentek százezerek.

miketbeszéltek 2017.05.26. 22:44:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Off, de nem tudom megállni: nirvána fallacy, hogy a csládtámogatás mellett ne Farkas Flórián legyen ismét Orbán szövetségese? Üzenet: ha haver vagy, ez egy következmények nélküli ország?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 23:22:10

@mh1973:

Romániából, Lengyelországból népességarányosan több fiatal ment ki Ny-Európába. Ugye onnan is a gonosz Orbán üldözte el őket?

Amúgy mentek volna már 2010 előtt is, de csak akkor nyílt meg előttünk is a nyugati munkavállalás lehetősége. Ezt valahogy a libnyákok mindig elfelejtik, és úgy állítják be, hogy Gyurcsány alatt bezzeg...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 23:27:26

@mh1973:

Kiscsibém, az oktatás már évtizedek óta a béka segge alatt van, csak volt idő, amikor erről nem szabadott beszélni. És nem a kádári korszakra gondolok.

Ezzel nem azt mondom, hogy jó, de nem Orbán tette tönkre. Vagy a tandíj fáj? Az USA-ban alap, hogy hitelből jársz egyetemre, akkor itt miért baj? Az amerikai oktatást is tönkretette a Patás?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 23:30:30

@miketbeszéltek:

Terelsz, nem erról volt szó.

Amúgy nekem is forgott a gyomrom, amikor a hírt olvastam. Kétlem, hogy a Farkaska által hozott cigány szavazatokat egy hiteles személy ne tudná szállítani.

miketbeszéltek 2017.05.26. 23:34:31

"Ezzel nem azt mondom, hogy jó, de nem Orbán tette tönkre.
A liberális hülyeségek után Pokorni helyett a KDNP-re bízták az oktatást. Központosítás, KLIKes ámokfutás stb. beszél egy valódi tanárral az ügyben.
"Vagy a tandíj fáj? Az USA-ban alap, hogy hitelből jársz egyetemre, akkor itt miért baj?" A szociális népszavazás idején még egy kicsit más volt erről a vélekedés....
Egyébként meg azért baj, mert az USÁ-ban az egyetem által elért egzisztenciából simán ki vissza lehet fizetni a hitelt!

miketbeszéltek 2017.05.26. 23:38:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Amúgy nekem is forgott a gyomrom" Na, ennek örülök. (Mármint nem annak, hogy gyomorforgató dolgok vannak.) De miért lenne terelés, amikor Te hoztad be a Nirvána tévedést, vagyis irreális az az elvárás, hogy más területeken ne legyenek vérlázító dolgok? Illetve ilyen dolgok mellett hol az erkölcsi/hitelességi fölény a szocikkal szemben?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 23:38:14

@miketbeszéltek:

Kiskócsag, ne 3. személyben beszélj rólam.

miketbeszéltek 2017.05.26. 23:41:24

Ha egy másik személlyel folytatott párbeszéd kapcsán utalok egy Hsz-odra, akkor a magyar nyelv szabályai szerint 3. személy használandó:-)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 23:45:06

@miketbeszéltek:

A kommented egy közvetve nekem szánt szurkapiszka volt. Ellenkező esetben nem névvel hivatkoztál volna rám, hanem azt írtad volna, hogy "egyesek szerint" vagy vmi hasonlót. Ui. akkor nem a nevet, hanem magát a véleményt emeled ki, hiszen utóbbi a lényeges.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.26. 23:49:16

@ProPrimo:

"a rendszer miatt sokan elmentek, s még többen fognak távozni. ha a kormány távozna, s ennek eredményeként mondjuk a kivándorlók 15-20%-a visszatérne, az lenne az igazi demográfiai boom, s még a gdp-t is megdobná egy kicsit."

Kétlem, hogy egy újsbb szoci kormány visszavonzaná a kint dolgozókat.

Tudom, ti ballibnyákok azt hiszitek, nem a pénz, hanem Orbán miatt mentek ki. Gondolom ugyanezt mondod Romániáról és Lengyelországról is.

miketbeszéltek 2017.05.27. 00:02:33

@ProPrimo: Végre találtam egy embert, aki tudja, hogy nincs igaza, és így kommentel:-) De ha már magad írod, hogy ironizáltál, az nem valamiféle fölényt tükröz?
-Az meg nézőpont kérdése, hogy az-e a nagyobb érték, ha valaki végletesen elfogult egy oldal felé; vagy középen áll, és ezért mindkét oldallal van vitája...

miketbeszéltek 2017.05.27. 00:06:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Még nagyon friss élmény volt a különleges, nirvana fallacys érvelésed, így nem tudtam elvonatkoztatni a személyedtől:-)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.05.27. 00:58:18

@miketbeszéltek:

Gúnyolódj azzal, aki a téged a világra szart. :)

miketbeszéltek 2017.05.27. 01:53:23

:-( Már megijedtem, hogy egy átlagon felüli értelmi színvonalú, és humorú párbeszédbe csöppentem, de most megnyugtattál: nem tévedtem el...
És hátha belátják majd a gyűlölködő liberálfasiszták, hogy a konzervatív oldal olyan erkölcsi fölényben van,hogy csak ez képes megtartani az országot!

mh1973 2017.05.27. 19:59:11

@miketbeszéltek: csak nem mindegy, hogy a majd 40 millás lengyelből, vagy a szűk 10 millás magyarhonból! ;)

miketbeszéltek 2017.05.27. 21:59:12

@mh1973: Én úgy emlékszem, többen mentek ki onnan, de most ez nem lényeg: az állítás az volt, hogy az orbánizmus miatt mennek-e ki tőlünk.
süti beállítások módosítása