A Google miután az amerikai médiába is eljutott a sztori, úgy döntött, visszavonja a médiainnovációs pályázaton az Origónak kiítélt támogatását, mert miután az amcsi sajtó megkérdezte tőle, mennyire jó ötlet egy állami pénzen kitömött propagandalapot támogati a renoméjavító alapjából, rájött, hogy annyira mégsem.
A kérdés az, hogy akkor eredetileg mi a jó istent vizsgáltak? Mármint megírt a a sajtó a tengerentúlon, ránéztek, és rájöttek, hogy hoppá, gyerekek, mindent vissza, ez egy állami propagandalap. De akkor elsőre mégis mit vizsgáltak, hogy simán bekajálták a kiadó PR-szövegét, hogy lesz majd nagyon modern felület, meg hírlevelek, és meg se nézték, hogy tartalmilag amúgy mit állít elő?
Erősen úgy néz ki, ennyire érdeklik komolyan a Google-t a kis piacok, kiszór egy kis aprópénzt, meg se nézi, kinek mire juttatja. Vajon világszerte a pályázat vélhetően hasonlóan alapos elbírálása során hány állami propagandalap kapott még támogatást, amit nem vett észre a "nagy" országok médiája?
Mellesleg azt amúgy is hagyjuk, hogy a Google aggódik a demokráciáért, miközben egyre inkább úgy néz ki, hogy egy nagy és jövedelmező piacért lazán beépíti a keresőjébe a Kínai Kommunista Párt cenzúraszoftverét.